კანონი კომერციულ რეესტრებში ელექტრონული შევსების შესახებ

კანონი კომერციულ რეესტრებში ელექტრონული შევსების შესახებ

კანონი ელექტრონულ კომერციულ რეესტრებში შეტანის შესახებ: როგორ მოძრაობს მთავრობა დროზე

შესავალი

ჩემი ყოველდღიური პრაქტიკის ნაწილია საერთაშორისო კლიენტებისთვის დახმარება, რომლებსაც ჰოლანდიაში აქვთ ბიზნესი. ყოველივე ამის შემდეგ, ნიდერლანდები შესანიშნავი ქვეყანაა ბიზნესის შესასრულებლად, მაგრამ ენის სწავლა ან ნიდერლანდების ბიზნეს პრაქტიკაში შეჩვევა ზოგჯერ შეიძლება გართულდეს უცხოური კორპორაციებისთვის. ამიტომ, დამხმარე ხელი ხშირად აფასებს. ჩემი დახმარების სფერო მერყეობს რთული ამოცანების დასახმარებლად, ჰოლანდიის ხელისუფლებასთან კომუნიკაციაში დახმარების მისაღწევად. ამას წინათ მე მივიღე კლიენტისგან შეკითხვა, თუ რა იყო ნათქვამი ჰოლანდიის სავაჭრო პალატის წერილში. ეს მარტივი, თუმცა მნიშვნელოვანი და ინფორმაციული წერილი ეხებოდა სიახლეს ფინანსური ანგარიშგების შედგენაში, რაც მოკლე დროში მხოლოდ ელექტრონულად იქნება შესაძლებელი. წერილი იყო მთავრობის სურვილი, რომ დროებით გადაადგილდეს, მონაცემთა ელექტრონული გაცვლის უპირატესობებით გამოეყენებინა და წლიური განმეორებითი პროცესის გატარების სტანდარტიზებული მეთოდი შემოეტანა. სწორედ ამიტომ, ფინანსური ანგარიშგების დეპონირება უნდა მოხდეს ელექტრონულად 2016 წლის ფინანსური წლიდან, 2017 წლის ან XNUMX წლის მდგომარეობით, როგორც ეს არის ჩასმული Wet deponering in handelsregisters langs elektronische weg (კანონი ელექტრონული შევსების შესახებ კომერციულ რეესტრებში), რომელიც შემოღებულ იქნა Besluit elektronische– სთან ერთად. დამცველთა განაწილება (დადგენილება კომერციულ რეესტრებში ელექტრონული შევსების შესახებ); ეს უკანასკნელი უზრუნველყოფს დამატებით, დეტალურ წესებს. პირიქით, მაგრამ რას ნიშნავს ეს აქტი და რეზოლუცია?

ჰოლანდიური აქტი კომერციულ რეესტრებში ელექტრონული შეტანის შესახებ - როგორ მოძრაობს მთავრობა დროებთან

შემდეგ და ახლა

მანამდე ფინანსური ანგარიშგების დეპონირება შესაძლებელია სავაჭრო პალატაში როგორც ელექტრონულად, ასევე ქაღალდზე. ნიდერლანდების სამოქალაქო კოდექსში ჯერ კიდევ ცნობილია დებულებები, რომლებიც დაფუძნებულია ქაღალდზე დეპოზიტზე. ამჟამად ეს მეთოდი მოძველებულია და მე ცოტათი მიკვირდა, რომ ეს მოვლენა ადრე არ მომხდარა. ძნელი წარმოსადგენი არ არის, რომ ფინანსური ანგარიშგების ქაღალდზე შეტანას აქვს ბევრი უარყოფითი მხარე ამ დოკუმენტაციის ელექტრონულ შევსებასთან შედარებით, ხარჯისა და დროის გადასახედიდან გამომდინარე. იფიქრეთ ხარჯებზე ქაღალდზე და ხარჯებზე და დროზე, რაც საჭიროა წლიური ანგარიშების ფურცელზე დასამზადებლად და მათი, ასევე ქაღალდის შესახებ, სავაჭრო პალატისთვის წარსადგენად, რომელსაც შემდეგ ამ წერილობითი დოკუმენტების დამუშავება უწევს, აღნიშნულ დროსა და ხარჯებსაც კი არ ახსენებს. ბუღალტერისათვის ამ (არასტანდარტიზებული) ფინანსური ანგარიშგების შედგენის ან გადამოწმების ნებართვისას. ამიტომ, მთავრობამ შესთავაზა გამოიყენოს "SBR" (შემოკლებით: სტანდარტული ბიზნეს ანგარიში), რომელიც წარმოადგენს სტანდარტიზებულ ელექტრონულ მეთოდს ფინანსური ინფორმაციისა და დოკუმენტების შექმნისა და წარდგენისთვის, მონაცემთა კატალოგის საფუძველზე (ჰოლანდიის ტაქსონომია). ეს კატალოგი შეიცავს მონაცემების განმარტებებს, რომელთა გამოყენება შესაძლებელია ფინანსური ანგარიშგების შესაქმნელად. SBR მეთოდის კიდევ ერთი უპირატესობა ისაა, რომ არა მხოლოდ კორპორაციასა და სავაჭრო პალატას შორის მონაცემთა გაცვლა იქნება გამარტივებული, არამედ სტანდარტიზაციის შედეგად, მონაცემთა გაცვლა მესამე პირებთან ასევე გამარტივდება. მცირე კორპორაციებს შეუძლიათ წლიური ანგარიშების წარდგენა ელექტრონულად SBR მეთოდის გამოყენებით 2007 წლიდან. საშუალო და მსხვილი ბიზნესისთვის ეს შესაძლებლობა შემოღებულია 2015 წელს.

მაშ, როდის და ვისთვის?

მთავრობამ ცხადყო, რომ ამ კითხვაზე პასუხი არის "ზომების საკითხების" ტიპიური შემთხვევა. მცირე ბიზნესი ვალდებული იქნება ელექტრონული ფინანსური ანგარიშგების წარდგენა SBR მეშვეობით, 2016 წლის ფინანსური წლიდან. როგორც ალტერნატივა, მცირე ბიზნესს, რომელიც (თავად შეიმუშავებს და) წარუდგენს ფინანსურ ანგარიშსწორებას, შესაძლებლობა აქვთ ანგარიშსწორება განახორციელონ უფასო ონლაინ სერვისით - სერვისით ”zelf deponeren jaarrekening”, რომელიც მოქმედებს 2014 წლიდან. სერვისი არის ის, რომ არ მოგიწევთ პროგრამის შეძენა, რომელიც არის "SBR- თავსებადი". საშუალო ბიზნესისათვის საჭიროა ფინანსური ანგარიშგების წარდგენა SBR– ის საშუალებით 2017 წლის ფინანსური წლიდან და შემდეგ. ამ ბიზნესებისთვის ასევე დაინერგება დროებითი, ალტერნატიული ონლაინ სერვისი (”opstellen jaarrekening”). ამ სერვისის საშუალებით, საშუალო ბიზნესის წარმომადგენლებს შეუძლიათ შეადგინონ ფინანსური ანგარიშგებები XBRL ფორმატით. ამის შემდეგ ამ განცხადებების წარდგენა შესაძლებელია ონლაინ პორტალიდან (”დიგიპოორტი”). ეს ნიშნავს, რომ კორპორაციას არ მოეთხოვება დაუყოვნებლივ შეიძინოს “SBR- თავსებადი” პროგრამული უზრუნველყოფა. ეს მომსახურება დროებითი იქნება და მას ხუთი წლის შემდეგ მიაღწევს, ითვლიან 2017 წლიდან. დიდი ბიზნესის და საშუალო ჯგუფის სტრუქტურებისთვის არ არის ვალდებული, ფინანსური ანგარიშსწორება შეიტანონ SBR– ს მეშვეობით. ეს იმიტომ ხდება, რომ ამ ბიზნესს უწევს გამკლავება მოთხოვნების ძალიან რთულ პირობებთან. მოლოდინი არის, რომ ამ ბიზნესს შესაძლებლობა ექნება აირჩიოს SBR- ის მეშვეობით შევსებას ან კონკრეტულ ევროპულ ფორმატში შეტანას 2019 წლიდან და შემდეგ.

არ არსებობს წესები გამონაკლისის გარეშე

წესი არ იქნებოდა, თუ არ იქნება გამონაკლისი. ორი, უფრო ზუსტად. ფინანსური ანგარიშგების შეტანის შესახებ ახალი წესები არ ვრცელდება იმ იურიდიულ პირებზე და ნიდერლანდების გარეთ რეგისტრირებული ოფისის მქონე კომპანიებზე, რომლებსაც Handelsregisterbesluit 2008-ის საფუძველზე (კომერციული რეესტრის რეზოლუცია 2008) საფუძველზე აქვთ ვალდებული, შეიტანონ ფინანსური დოკუმენტები. სავაჭრო პალატაში, რამდენადაც და იმ ფორმით, რომელშიც ეს დოკუმენტები უნდა იყოს გაჟღენთილი რეგისტრირებული ოფისის ქვეყანაში. მეორე გამონაკლისი ხორციელდება ემიტენტისათვის, როგორც ეს განსაზღვრულია Wft (ფინანსური ზედამხედველობის შესახებ კანონი) და ემიტენტის შვილობილი კომპანიებისთვის, იმ შემთხვევაში, თუ ეს თავად არიან გამცემები. ემიტენტი არის ყველას, ვისაც სურს გამოსცეს ფასიანი ქაღალდები ან აპირებს ფასიანი ქაღალდების გაცემას.

ყურადღების სხვა წერტილები

და მაინც, ეს ასე არ არის. თავად იურიდიულმა პირებმა უნდა გაითვალისწინონ მნიშვნელობის რამდენიმე დამატებითი ასპექტი. ერთ-ერთი ასეთი ასპექტია ის ფაქტი, რომ იურიდიული პირი პასუხისმგებლობა ეკისრება ფინანსური ანგარიშგების შედგენას, რომლებიც კანონის შესაბამისად. სხვათა შორის, ეს ნიშნავს, რომ ფინანსურ ანგარიშგებას უნდა შეეძლოს ისეთი შეხედულებისამებრ, რომ შეძლოს საკმარისად შეაფასოს იურიდიული პირის ფინანსური მდგომარეობა. ამიტომ ყველა კომპანიას ვურჩევ, ფრთხილად შეამოწმონ მონაცემები ფინანსურ ანგარიშგებაში, სანამ ისინი შეიტანენ ნებისმიერ დროს. დაბოლოს, ყურადღება უნდა მიაქციოთ იმ ფაქტს, რომ განცხადების წარდგენაზე უარის თქმა, როგორც დადგენილი წესით, დანაშაული იქნება Wet op de Economyische Delicten (ეკონომიკური დანაშაულის შესახებ კანონის საფუძველზე) საფუძველზე. უფრო მოხერხებულად, დადასტურდა, რომ SBR– მეთოდით შექმნილ ფინანსურ ანგარიშგებას, აქციონერების კრების გამოყენება შეუძლია ამ განცხადებების დასადგენად. ამ ანგარიშებს ასევე შეიძლება ექვემდებარებოდეს ბუღალტერის აუდიტი, ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის 2-ე 393-ე მუხლის შესაბამისად.

დასკვნა

კომერციულ რეესტრებში ელექტრონული შეტანის შესახებ აქტის შემოღებასთან ერთად, მთავრობამ აჩვენა პროგრესიულობის საგანი. შედეგად, მცირე და საშუალო ბიზნესის სავალდებულო გახდება, რომ ფინანსური ანგარიშსწორება ელექტრონულად შეიტანოს 2016 წლიდან და 2017 წლიდან, გარდა იმ შემთხვევისა, თუ კომპანია არ შედის ერთ-ერთი გამონაკლისის ფარგლებში. უპირატესობები მრავალრიცხოვანია. და მაინც, მე ვურჩევ ყველა კომპანიას, რომ შეინარჩუნონ თავიანთი პასუხისმგებლობა, რადგან საბოლოო პასუხისმგებლობა მაინც ეკისრებათ ვალდებულ კომპანიებს და როგორც კომპანიის დირექტორს, თქვენ, რა თქმა უნდა, არ გსურთ დატოვოთ შედეგების მოგვარება.

კონტაქტები

თუ გაქვთ დამატებითი შეკითხვები ან კომენტარები ამ სტატიის წაკითხვის შემდეგ, მოგერიდებათ დაუკავშირდით ქალბატონს. მაქსიმ ჰოდაკი, ადვოკატი, at Law & More მეშვეობით maxim.hodak@lawandmore.nl ან mr. ტომ მევისი, ადვოკატი ქ Law & More tom.meevis@lawandmore.nl მეშვეობით ან დაგვირეკეთ +31 (0) 40-3690680.

Law & More