UBO-ს რეესტრი - სურათი

UBO– რეგისტრაცია: შიში ყველას UBO?

1. შესავალი

20 წლის 2015 მაისს ევროპარლამენტმა მიიღო ანტი-ფულის გათეთრების შესახებ მეოთხე დირექტივა. ამ დირექტივის საფუძველზე, ყველა წევრი ქვეყანა ვალდებულია შექმნას UBO რეესტრი. კომპანიის ყველა UBO უნდა შეიტანოს რეესტრში. რადგან UBO კვალიფიკაციას უწევს თითოეულ ფიზიკურ პირს, რომელიც პირდაპირ ან ირიბად ფლობს კომპანიის წილის (წილის) პროცენტის 25% -ზე მეტს, არ არის საფონდო ბაზარზე ჩამოთვლილი კომპანია. UBO (s) არარსებობის შემთხვევაში, ბოლო ვარიანტი შეიძლება იყოს კომპანიის უმაღლესი მმართველი პერსონალის ფიზიკური პირის თვლით UBO. ნიდერლანდებში UBO– რეგისტრატორის შეყვანა უნდა განხორციელდეს 26 წლის 2017 ივნისამდე. მოლოდინია, რომ რეესტრი ჰოლანდიურ და ევროპულ ბიზნეს კლიმატზე ბევრ შედეგს მოიტანს. როდესაც ადამიანს არ სურს უსიამოვნების გაკვირვება, აუცილებელი იქნება მომავალი ცვლილებების მკაფიო გამოსახულება. ამრიგად, ეს სტატია შეეცდება განასაზღვროს UBO რეესტრის კონცეფცია მისი მახასიათებლებისა და შედეგების ანალიზის საფუძველზე.

2. ევროპული კონცეფცია

ანტი-ფულის გათეთრების შესახებ მეოთხე დირექტივა ევროპული წარმოების პროდუქტია. ამ დირექტივის შემოღების იდეა იმაში მდგომარეობს, რომ ევროპას სურს თავიდან აიცილოს ფულის გამტაცებლებისა და ტერორისტების დამფინანსებლების გამოყენება კაპიტალის ამჟამინდელი თავისუფალი გადაადგილებისა და ფინანსური მომსახურების მიწოდების თავისუფლებისთვის მათი კრიმინალური მიზნებისათვის. ამის შესაბამისად, UBO– ს ყველა პიროვნების იდენტურობის დაუფლების სურვილია. UBO რეესტრი წარმოადგენს მხოლოდ ანტი-ფულის გამრეცხვის შესახებ დირექტივის მიერ განხორციელებული ცვლილებების მხოლოდ ნაწილს, მისი მიზნის მისაღწევად.

როგორც აღინიშნა, დირექტივა უნდა განხორციელდეს 26 წლის 2017 ივნისამდე. UBO რეესტრის თემატიკაზე, დირექტივა ასახავს მკაფიო ჩარჩოს. დირექტივა ავალდებულებს წევრ სახელმწიფოებს კანონმდებლობის ფარგლებში რაც შეიძლება მეტი იურიდიული პირი შემოიტანონ. დირექტივის თანახმად, სამი ტიპის ხელისუფლებას უნდა ჰქონდეს წვდომა UBO– ს მონაცემებზე, ნებისმიერ შემთხვევაში: კომპეტენტური ორგანოები (მათ შორის, ზედამხედველი ორგანოები) და ყველა ფინანსური დაზვერვის განყოფილება, ვალდებული ორგანოები (მათ შორის, ფინანსური ინსტიტუტები, საკრედიტო ინსტიტუტები, აუდიტორები, ნოტარიენტები, ბროკერები) და აზარტული თამაშების მომსახურების მომწოდებლები) და ყველა იმ პირს ან ორგანიზაციას, რომელსაც შეუძლია ლეგიტიმური ინტერესის გამოხატვა. ამასთან, წევრ სახელმწიფოებს თავისუფალი აქვთ აირჩიონ სრულად საჯარო რეესტრი. ტერმინი „კომპეტენტური ორგანოები“ არ არის განმარტებული დირექტივაში. ამის გამო, ევროკომისიამ მოითხოვა განმარტებები 5 წლის 2016 ივლისის დირექტივში შეთავაზებულ ცვლილებებში.

ინფორმაციის მინიმალური რაოდენობა, რომელიც უნდა შეიტანოთ რეესტრში, შემდეგია: სრული სახელი, დაბადების თვე, დაბადების წელი, მოქალაქეობა, საცხოვრებელი ქვეყანა და UBO– ს მიერ ეკონომიკური ინტერესის ბუნება და მოცულობა. გარდა ამისა, ტერმინი "UBO" განმარტება ძალიან ფართოა. ტერმინი არ შეიცავს მხოლოდ პირდაპირ კონტროლს (საკუთრების საფუძველზე) 25% ან მეტს, არამედ შესაძლო არაპირდაპირი კონტროლი 25% -ზე მეტი. არაპირდაპირი კონტროლი ნიშნავს კონტროლს სხვა გზით, ვიდრე საკუთრება. ეს კონტროლი შეიძლება ეფუძნებოდეს აქციონერთა ხელშეკრულებაში კონტროლის კრიტერიუმებს, კომპანიაზე შორს გავლენის მოხდენის უნარს ან მაგალითად, დირექტორების დანიშვნის უნარს.

3. რეგისტრაცია ნიდერლანდებში

ჰოლანდიური ჩარჩო UBO რეესტრის შესახებ კანონმდებლობის განსახორციელებლად, დიდწილად არის ასახული 10 წლის 2016 თებერვლით დათარიღებული მინისტრის დიზსბლოლემისადმი გაგზავნილ წერილში. რეგისტრაციის მოთხოვნილებით გათვალისწინებული პირების მიმართ, წერილში მითითებულია, რომ ჰოლანდიის თითქმის არც ერთი ტიპი პირები დარჩებიან ხელუხლებელი, გარდა ერთადერთი მესაკუთრეობისა და ყველა საჯარო პირი. აგრეთვე ჩამოთვლილი კომპანიები გამორიცხულია. განსხვავებით სამი კატეგორიის პირისა და ხელისუფლებისგან, რომლებმაც დაათვალიერონ ინფორმაცია რეესტრში, როგორც არჩეულ იქნა ევროპულ დონეზე, ნიდერლანდები არჩევენ საჯარო რეესტრს. ეს იმიტომ ხდება, რომ შეზღუდული რეესტრი იწვევს უარყოფითი მხარეები ღირებულების, მიზანშეწონილობის და გადამოწმების თვალსაზრისით. ვინაიდან რეესტრი იქნება საჯარო, აშენდება კონფიდენციალურობის ოთხი დაცვა:

3.1. რეგისტრირდება ინფორმაციის ყველა მომხმარებელი.

3.2. ინფორმაციის ხელმისაწვდომობა არ არის უფასო.

3.3. სპეციალურად დანიშნული უფლებამოსილების გარდა სხვა პირებს (ხელისუფლებას, რომელიც მოიცავს ჰოლანდიური ბანკის, ავტორიტეტული ფინანსური ბაზრებისა და ფინანსური ზედამხედველობის ოფისის) და ნიდერლანდების ფინანსური დაზვერვის განყოფილებას, მხოლოდ წვდომის მონაცემებს ექნებათ შეზღუდული.

3.4. გატაცების, გამოძალვის, ძალადობის ან დაშინების საშიშროების შემთხვევაში, გამოიწვევს შემთხვევის რისკის შეფასებას, რომლის შემოწმებისას შეიძლება საჭირო გახდეს თუ არა გარკვეულ მონაცემებზე წვდომა.

სპეციალურად განსაზღვრული ორგანოებისა და AFM– ს გარდა მომხმარებლებს შეუძლიათ წვდომა მხოლოდ შემდეგ ინფორმაციებზე: სახელი, დაბადების თვე, მოქალაქეობა, საცხოვრებელი ქვეყანა და ბენეფიციარის მფლობელის მიერ ეკონომიკური ინტერესის ბუნება და მოცულობა. ეს მინიმალური ნიშნავს, რომ ყველა ინსტიტუტს, რომელსაც არ უნდა ჰქონდეს სავალდებულო UBO გამოკვლევა, შეუძლია მიიღოს ყველა საჭირო ინფორმაცია რეესტრიდან. მათ თავად მოუწევთ ამ ინფორმაციის შეგროვება და ამ ინფორმაციის კონსერვაცია მათ ადმინისტრაციაში.

იმის გათვალისწინებით, რომ დანიშნული ორგანოები და FIU– ს აქვთ გარკვეული საგამოძიებო და საზედამხედველო როლი, მათ შეეძლებათ მიიღონ დამატებითი მონაცემები: (1) დღე, დაბადების ადგილი და ქვეყანა, (2) მისამართი, (3) მოქალაქეთა მომსახურების ნომერი და / ან უცხოური საგადასახადო საიდენტიფიკაციო ნომერი (TIN), (4) დოკუმენტის გაცემის ბუნება, ნომერი, თარიღი და ადგილი, რომლითაც დადასტურდა პირადობა, ან ამ დოკუმენტის ასლი და (5) დოკუმენტი, რომელიც ასაბუთებს, თუ რატომ აქვს პირს სტატუსი? UBO და შესაბამისი (ეკონომიკური) ინტერესის ზომა.

მოლოდინია, რომ სავაჭრო პალატა მართავს რეესტრს. მონაცემები რეესტრში მიიღებს ინფორმაციას თავად კომპანიების და იურიდიული პირების მიერ. UBO– ს არ შეუძლია უარი თქვას ამ ინფორმაციის წარდგენაში მონაწილეობაზე. გარდა ამისა, ვალდებული ორგანოები, გარკვეულწილად, ექნებათ სააღსრულებო ფუნქცია: მათ ევალებათ რეესტრს დაუკავშირდნენ მათ საკუთრებაში არსებულ ყველა ინფორმაციას, რაც განსხვავდება რეესტრისგან. ხელისუფლებას, რომელსაც ევალება პასუხისმგებლობა ფულის გათეთრების, ტერორისტების დაფინანსებისა და ფინანსური და ეკონომიკური დანაშაულის სხვა ფორმების წინააღმდეგ ბრძოლის სფეროში, მათი დავალების ზომებიდან გამომდინარე, უფლებამოსილება ექნება ან მოეთხოვება წარუდგინოს მონაცემები, რომლებიც განსხვავდება რეესტრისაგან. ჯერჯერობით უცნობია, ვინ იქნება ოფიციალურად პასუხისმგებელი სააღსრულებო დავალებებთან დაკავშირებით UBO მონაცემების (სწორად) წარდგენასთან დაკავშირებით და ვის (შესაძლოა) ექნება უფლება ჯარიმების გაცემა.

4. სისტემა ხარვეზების გარეშე?

მკაცრი მოთხოვნების მიუხედავად, UBO კანონმდებლობა არ ჩანს წყალგაუმტარი ყველა ასპექტში. უამრავი გზა არსებობს, რომლის საშუალებითაც შესაძლებელია UBO რეესტრის ფარგლებს გარეთ.

4.1. ნდობის ფიგურა
შეგიძლიათ აირჩიოთ ოპერაცია ნდობის ფიგურის მეშვეობით. ნდობის მოღვაწეები ექვემდებარება სხვა წესებს დირექტივის შესაბამისად. დირექტივა მოითხოვს ნდობის მოღვაწეთა რეესტრსაც. ამასთან, ეს კონკრეტული რეესტრი არ იქნება ღია საზოგადოებისთვის. ამ გზით, ნდობის მიღმა მყოფი პირების ანონიმურობა კიდევ უფრო დაცული რჩება. ნდობის მოღვაწეების მაგალითებია ინგლისლო-ამერიკული ნდობა და კურასოს ნდობა. ბონერმა ასევე იცის ნდობა, რომელიც შედარებულია ნდობასთან: DPF. ეს არის კონკრეტული ტიპის საძირკველი, რომელიც, ნდობისგან განსხვავებით, ფლობს იურიდიულ პიროვნებას. ის რეგულირდება BES კანონმდებლობით.

4.2. ადგილის გადაცემა
ანტი-ფულის გათეთრების შესახებ მეოთხე დირექტივა აღნიშნავს მის გამოყენებასთან დაკავშირებით: ”… კომპანიებს და მათ ტერიტორიებზე შექმნილ სხვა იურიდიულ პირებს”. ეს წინადადება გულისხმობს, რომ კომპანიები, რომლებიც დაფუძნებულია წევრი ქვეყნის ტერიტორიის გარეთ, მაგრამ მოგვიანებით თავიანთი კომპანიის ადგილს გადადიან წევრ სახელმწიფოში, არ არის მოქმედი კანონმდებლობა. მაგალითად, შეიძლება იფიქროთ ისეთი პოპულარული იურიდიული კონცეფციების შესახებ, როგორიცაა Jersey Ltd., BES BV და ამერიკული კომპანია. A DPF შეიძლება ასევე გადაწყვიტოს ნიდერლანდების მისი ფაქტობრივი ადგილის გადატანა და DPF– ს საქმიანობის გაგრძელება.

5. მომავალი ცვლილებები?

საკითხავია, სურს თუ არა ევროკავშირს ზემოხსენებული შესაძლებლობების შესრულება UBO კანონმდებლობის თავიდან აცილების მიზნით. ამასთან, ამჟამად არ არსებობს კონკრეტული მითითებები იმის შესახებ, რომ მოკლევადიან პერიოდში მოხდება ამ ეტაპზე ცვლილებები. 5 ივლისს წარდგენილ წინადადებაში ევროკომისიამ მოითხოვა დირექტივაში რამდენიმე ცვლილების შეტანა. ამ წინადადებაში არ იყო გათვალისწინებული ზემოხსენებასთან დაკავშირებული ცვლილებები. გარდა ამისა, ჯერჯერობით უცნობია, განხორციელდება თუ არა შემოთავაზებული ცვლილებები. მიუხედავად ამისა, არასწორი იქნება გაითვალისწინოთ შემოთავაზებული ცვლილებები და შესაძლებლობა, რომ მოგვიანებით განხორციელდეს სხვა ცვლილებები. ოთხი ძირითადი ცვლილება, როგორც ახლა შემოთავაზებულია, შემდეგია:

5.1. კომისია გვთავაზობს რეესტრის სრულად გამოქვეყნებას. ეს ნიშნავს, რომ დირექტივა რეგულირდება ინდივიდუალური და ორგანიზაციის დაშვების ეტაპზე, რაც შეიძლება ლეგიტიმური ინტერესის გამოხატვით. იქ, სადაც ადრე მათი დაშვება შეიძლება შემოიფარგლებოდეს ზემოთ ნახსენები მინიმალური მონაცემებით, ახლა რეესტრიც სრულად ექვემდებარება მათ.

5.2. კომისია გვთავაზობს ტერმინი "კომპეტენტური ორგანოების" განსაზღვრას შემდეგნაირად: ".. ის სახელმწიფო ორგანოები, რომელთაც აქვთ პასუხისმგებლობა ფულის გათეთრების წინააღმდეგ ბრძოლაში ან ტერორისტული დაფინანსების წინააღმდეგ ბრძოლისთვის, მათ შორის საგადასახადო ორგანოებსა და ორგანოებს, რომლებსაც აქვთ ფულის გათეთრების გამოძიების ან დევნის ფუნქცია, თანმხლები პრედიქტური დანაშაულები. და ტერორისტული დაფინანსება, დანაშაულის დამალვა და დაყადაღება ან გაყინვა და კონფისკაცია. ”

5.3. კომისია ითხოვს უფრო მეტ გამჭვირვალობას და UBO– ს იდენტიფიცირების უკეთეს შესაძლებლობას, წევრი სახელმწიფოების ყველა ეროვნული რეესტრის მეშვეობით.

5.4. ამასთან, კომისია გვთავაზობს, ზოგიერთ შემთხვევაში, UBO კურსი 25% -მდე შემცირდეს 10%. ეს იმ შემთხვევაში იქნება, როდესაც იურიდიული პირები არიან პასიური არასაფინანსო პირი. ესენი არიან ".. შუამავალი პირები, რომლებსაც არ აქვთ ეკონომიკური საქმიანობა და მოქმედებენ მხოლოდ სასარგებლო მფლობელების აქტივებისგან დაშორების მიზნით."

5.5. კომისია გვთავაზობს შეცვალოს განხორციელების ვადა 26 წლის 2017 ივნისიდან 1 წლის 2017 იანვრამდე.

დასკვნა

საჯარო UBO რეესტრის შემოღებას შორს მიმავალი შედეგები მოჰყვება წევრ სახელმწიფოებში საწარმოებისთვის. პირები, რომლებიც უშუალოდ ან არაპირდაპირი გზით ფლობენ კომპანიის მეტ წილს (წილის) 25 პროცენტზე მეტს, რომელიც არ არის ჩამოთვლილი კომპანია, იძულებულნი იქნებიან ბევრი მსხვერპლი შეიტანონ კონფიდენციალურობის სფეროში, რაც ზრდის შანტაჟისა და გატაცების რისკს; იმისდა მიუხედავად, რომ ნიდერლანდებმა აღნიშნა, რომ ყველაფერს გააკეთებს ამ რისკების მაქსიმალურად შემცირების მიზნით. გარდა ამისა, ზოგიერთ შემთხვევას მიიღებენ უფრო დიდი პასუხისმგებლობა იმ მონაცემების შენიშვნასა და გადაცემასთან დაკავშირებით, რომლებიც განსხვავდება UBO რეესტრში მოცემული მონაცემებისგან. UBO რეესტრის შემოღებამ შეიძლება ნიშნავს, რომ ყურადღება გამახვილდება ნდობის ფიგურაზე, ან იურიდიულ ინსტიტუტზე, რომელიც შეიქმნა წევრი სახელმწიფოების გარეთ, რომელსაც შეუძლია შემდეგ გადააკეთოს მისი რეალური ადგილი წევრ სახელმწიფოში. დარწმუნებული არ არის, დარჩება თუ არა ეს სტრუქტურები მომავალში სიცოცხლისუნარიან ვარიანტებად. ანი-ფულის გათეთრების მეოთხე დირექტივაში ამჟამად შემოთავაზებული ცვლილება ამ ეტაპზე ჯერ არ შეიცავს რაიმე ცვლილებას. ნიდერლანდებში, ძირითადად, მხედველობაში უნდა იქნას მიღებული წინადადება ეროვნული რეგისტრატორების ურთიერთკავშირი, 25% -იანი მოთხოვნის შესაძლო ცვლილება და შესაძლო ადრეული განხორციელების თარიღი.

Law & More