დამსაქმებლისა და დასაქმებულის ვალდებულებები სამუშაო პირობების შესახებ კანონის შესაბამისად

რასაც არ უნდა აკეთებდე, ნიდერლანდებში ძირითადი პრინციპია, რომ ყველას უნდა ჰქონდეს უსაფრთხო და ჯანმრთელი მუშაობა. ამ წინაპირობის ხედვა იმაში მდგომარეობს, რომ ნამუშევარმა არ უნდა გამოიწვიოს ფიზიკური ან ფსიქიური დაავადებები და სულაც არ უნდა გამოიწვიოს სიკვდილი. ეს პრინციპი პრაქტიკულად გარანტირებულია სამუშაო პირობების აქტით. შესაბამისად, ეს აქტი მიზნად ისახავს კარგი სამუშაო პირობების შექმნას და დასაქმებულთა დაავადებების და შრომისუუნარობის აღკვეთას. დამსაქმებელი ხართ? ამ შემთხვევაში, ჯანსაღი და უსაფრთხო სამუშაო გარემოზე ზრუნვა, სამუშაო პირობების აქტის შესაბამისად, პრინციპში თქვენ გეკისრებათ. თქვენს კომპანიაში არა მხოლოდ უნდა არსებობდეს საკმარისი ცოდნა ჯანსაღი და უსაფრთხო მუშაობის შესახებ, არამედ უნდა შესრულდეს სამუშაო პირობების შესახებ კანონის სახელმძღვანელო მითითებები, რათა თავიდან აიცილოთ ზედმეტი საფრთხე თანამშრომლებისთვის. თანამშრომელი ხარ? ამ შემთხვევაში, თქვენგან ასევე მოსალოდნელია რამდენიმე რამ ჯანსაღი და უსაფრთხო სამუშაო გარემოს პირობებში.

დამსაქმებლისა და დასაქმებულის ვალდებულებები სამუშაო პირობების შესახებ კანონის შესაბამისად

მოსამსახურის ვალდებულებები

სამუშაო პირობების შესახებ კანონის თანახმად, საბოლოოდ დამსაქმებელი პასუხისმგებელია სამუშაო პირობებზე თავის თანამშრომელთან ერთად. როგორც თანამშრომელი, თქვენ უნდა შეუწყოთ ხელი ჯანსაღი და უსაფრთხო სამუშაო ადგილის შექმნას. კერძოდ, როგორც თანამშრომელი, სამუშაო პირობების შესახებ კანონის შესაბამისად, თქვენ ვალდებული ხართ:

  • სამუშაო აღჭურვილობისა და საშიში ნივთიერებების სწორად გამოყენება;
  • არ შეცვალოს და / ან არ მოიხსნას დაცვა სამუშაო აღჭურვილობის შესახებ;
  • დამსაქმებლის მიერ ხელმისაწვდომი პირადი დამცავი საშუალებების / დახმარების სწორად გამოყენება და მათი შესაბამის ადგილზე შენახვა;
  • ითანამშრომლონ ორგანიზებულ ინფორმაციასა და ინსტრუქციებში;
  • დამსაქმებლის ინფორმირება კომპანიაში ჯანმრთელობისა და უსაფრთხოების საშიშროების შესახებ;
  • დაეხმარონ დამსაქმებელს და სხვა ექსპერტ პირებს (მაგალითად, პრევენციის ოფიცერს), საჭიროების შემთხვევაში, თავიანთი ვალდებულებების შესრულებაში.

მოკლედ, პასუხისმგებლობით უნდა მოიქცეთ, როგორც თანამშრომელი. თქვენ ამას აკეთებთ სამუშაო პირობების უსაფრთხოდ გამოყენებით და უსაფრთხოდ ასრულებთ თქვენს საქმეს, რათა საფრთხე არ შეუქმნათ საკუთარ თავს და სხვებს.

დამსაქმებლის ვალდებულებები

იმისათვის, რომ გქონდეთ ჯანსაღი და უსაფრთხო სამუშაო გარემო, თქვენ, როგორც დამსაქმებელმა, უნდა გაატაროთ პოლიტიკა, რომელიც მიზნად ისახავს სამუშაოების საუკეთესო პირობებს. სამუშაო პირობების შესახებ კანონი მოცემულია ამ პოლიტიკისა და სამუშაო პირობების შესაბამისად. მაგალითად, სამუშაო პირობების პოლიტიკა ნებისმიერ შემთხვევაში უნდა შედგებოდეს: risk inventory and evaluation (RI&E). როგორც დამსაქმებელმა, წერილობით უნდა ჩამოაყალიბოთ, თუ რა საფრთხე ემუქრება სამუშაოს თქვენს თანამშრომლებს, როგორ ხდება თქვენი კომპანიის ჯანმრთელობისა და უსაფრთხოების რისკების მოგვარება და სამსახურებრივი უბედური შემთხვევების სახით რა სახის რისკები უკვე მოხდა. ა პრევენციის ოფიცერი დაგეხმარებათ რისკების ინვენტარის შედგენასა და შეფასებაში და იძლევა რჩევას ჯანმრთელობისა და უსაფრთხოების კარგი პოლიტიკის შესახებ. ყველა კომპანიამ უნდა დანიშნოს მინიმუმ ერთი ასეთი პრევენციის ოფიცერი. ეს არ უნდა იყოს ვინმე კომპანიის გარედან. დასაქმებული გაქვთ 25 ან ნაკლები თანამშრომელი? შემდეგ თქვენ შეიძლება თავად იმოქმედოთ როგორც პრევენციის ოფიცერი.

ერთ-ერთი რისკი, რომლის წინაშეც შეიძლება აღმოჩნდეს ნებისმიერი კომპანია, სადაც დასაქმებულია დასაქმებული, არის დაუსწრებლად ყოფნა. სამუშაო პირობების კანონის თანახმად, თქვენ, როგორც დამსაქმებელმა, უნდა გქონდეთ ა ავადმყოფობის არარსებობის პოლიტიკა. თქვენ, როგორც დამსაქმებელს, როგორ უმკლავდებით დაუსწრებლად ყოფნას, როდესაც ეს თქვენს კომპანიაში ხდება? თქვენ ამ კითხვაზე პასუხი უნდა ჩაიწეროთ მკაფიოდ, ადეკვატურად. ამასთან, ამგვარი რისკის რეალიზაციის შანსის შესამცირებლად სასურველია ჰქონდეს ა პროფესიული ჯანმრთელობის პერიოდული გამოკვლევა (PAGO) თქვენს კომპანიაში ხორციელდება. ამგვარი გამოკვლევის დროს, კომპანიის ექიმი ადგენს ინვენტარს, ხომ არ განიცდით ჯანმრთელობის პრობლემებს მუშაობის გამო. თქვენი თანამშრომლისთვის ასეთ კვლევაში მონაწილეობა არ არის სავალდებულო, მაგრამ ის შეიძლება ძალიან სასარგებლო იყოს და ხელს შეუწყობდეს თანამშრომელთა ჯანმრთელ და სასიცოცხლო წრეს.

გარდა ამისა, სხვა გაუთვალისწინებელი რისკების თავიდან ასაცილებლად, თქვენ უნდა დანიშნოთ ან შიდა საგანგებო სიტუაციების რეაგირების ჯგუფი (BHV). კომპანიის საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების ოფიცერი მომზადებულია, რათა საგანგებო სიტუაციებში თანამშრომლები და მომხმარებლები უსაფრთხოდ მიიყვანონ და, შესაბამისად, თქვენი კომპანიის უსაფრთხოებას შეუწყობს ხელს. თქვენ თავად შეგიძლიათ განსაზღვროთ, რომელ და რამდენს ნიშნავთ საგანგებო სიტუაციების რეაგირების ოფიცრად. ეს ასევე ეხება კომპანიის საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების გზას. ამასთან, უნდა გაითვალისწინოთ თქვენი კომპანიის ზომა.

მონიტორინგი და შესაბამისობა

მოქმედი კანონებისა და რეგულაციების მიუხედავად, ნიდერლანდებში სამუშაო უბედური შემთხვევები მაინც ხდება ყოველწლიურად, რომელთა თავიდან აცილება შესაძლებელია დამსაქმებლის ან დასაქმებულის მიერ. მხოლოდ სამუშაო პირობების აქტის არსებობა ყოველთვის არ ჩანს საკმარისი იმის უზრუნველსაყოფად, რომ ყველას უნდა შეეძლოს უსაფრთხო და ჯანმრთელი მუშაობა. სწორედ ამიტომ, ინსპექცია SZW ამოწმებს, დამსაქმებლები, თუ არა თუ არა თანამშრომლები ჯანსაღი, უსაფრთხო და სამართლიანი მუშაობის წესებს. სამუშაო პირობების კანონის თანახმად, ინსპექციას შეუძლია დაიწყოს გამოძიება, როდესაც მოხდა უბედური შემთხვევა ან როდესაც სამუშაო საბჭო ან პროფკავშირი ითხოვს ამას. გარდა ამისა, ინსპექციას აქვს შორსმიმავალი უფლებამოსილებები და ამ გამოძიებაში თანამშრომლობა სავალდებულოა. თუ ინსპექციამ დაადგინა სამუშაო პირობების შესახებ კანონის დარღვევა, სამუშაოს შეჩერებამ შეიძლება გამოიწვიოს დიდი ჯარიმა ან დანაშაული / ეკონომიკური დანაშაული. ამგვარი შორსმიმავალი ზომების თავიდან ასაცილებლად სასურველია თქვენ, როგორც დამსაქმებელმა, არამედ როგორც დასაქმებულმა, შეასრულოთ სამუშაო პირობების შესახებ კანონის ყველა ვალდებულება.

გაქვთ შეკითხვები ამ ბლოგთან დაკავშირებით? შემდეგ დაუკავშირდით Law & More. ჩვენი იურისტები არიან დასაქმების სამართლის დარგის ექსპერტები და სიამოვნებით მოგაწვდით რჩევებს.

Share