ახსნა ჰოლანდიის ფულის გათეთრებისა და ტერორიზმის დაფინანსების პრევენციის აქტი

2018 წლის პირველ აგვისტოს, ჰოლანდიური ფულის გათეთრებისა და ტერორიზმის დაფინანსების პრევენციის შესახებ მოქმედება (ჰოლანდიური: Wwft) ძალაშია ათი წლის განმავლობაში. Wwft– ის მთავარი მიზანია ფინანსური სისტემის სისუფთავე დაცვა; კანონის მიზანია ხელი შეუშალოს ფინანსური სისტემის გამოყენებას ფულის გათეთრების და ტერორისტული დაფინანსების დანაშაულებრივი მიზნებისათვის. ფულის გათეთრება ნიშნავს იმას, რომ უკანონოდ მოპოვებული აქტივები იქმნება ლეგალური, რომ არალეგალური წარმოშობა გაირკვეს. ტერორიზმის დაფინანსება ხდება მაშინ, როდესაც კაპიტალი გამოიყენება ტერორისტული საქმიანობის გასაადვილებლად. Wwft- ის თანახმად, ორგანიზაციები ვალდებულნი არიან შეატყობინონ უჩვეულო გარიგებებს. ეს მოხსენებები ხელს უწყობს ფულის გათეთრების და ტერორისტული დაფინანსების გამოვლენას და დევნას. Wwft- მა დიდი გავლენა მოახდინა ნიდერლანდებში აქტიურ ორგანიზაციებზე. ორგანიზაციებმა აქტიურად უნდა მიიღონ ზომები, რათა თავიდან აიცილონ ფულის გათეთრება და ტერორისტების დაფინანსება. ამ სტატიაში განვიხილავთ, თუ რომელი ინსტიტუტები მოიცავს Wwft- ის ფარგლებს, რა ვალდებულებები აქვთ ამ ინსტიტუტებს Wwft- ის მიხედვით და რა შედეგები შეიძლება მოჰყვეს მას, როდესაც ინსტიტუტები არ შეესაბამება Wwft.

ახსნა ჰოლანდიის ფულის გათეთრებისა და ტერორიზმის დაფინანსების პრევენციის აქტი

1. ინსტიტუციები, რომლებიც Wwft- ის ფარგლებშია

გარკვეული ინსტიტუტები ვალდებულნი არიან დაიცვან Wwft– ის დებულებები. იმისათვის, რომ შეაფასოს, ექვემდებარება თუ არა დაწესებულება Wwft- ს, შემოწმებულია დაწესებულების ტიპი და დაწესებულების მიერ განხორციელებული საქმიანობა. Wwft- ს დაქვემდებარებულ დაწესებულებას შეიძლება მოეთხოვოს შეასრულოს მომხმარებლის გულმოდგინება ან მოახსენოს გარიგების შესახებ. Wwft შეიძლება დაექვემდებაროს შემდეგი ინსტიტუტებს:

  • საქონლის გამყიდველები;
  • შუამავლები საქონლის შეძენა-გაყიდვაში;
  • უძრავი ქონების შემფასებლები;
  • უძრავი ქონების აგენტები და შუამავლები უძრავი ქონების სფეროში;
  • სალომბარდო ოპერატორები და საცხოვრებელი სახლის მიმწოდებლები;
  • საფინანსო ინსტიტუტები;
  • დამოუკიდებელი პროფესიონალები.[1]

საქონლის გამყიდველები

საქონლის გამყიდველები ვალდებულნი არიან გამოიჩინონ კლიენტის სათანადო სიფრთხილით, როდესაც გასაყიდი საქონლის ფასი 15,000 ევრო ან მეტია და ეს გადახდა ხდება ნაღდი ანგარიშსწორებით. არ აქვს მნიშვნელობა გადახდა ხდება პირობებით თუ ერთდროულად. როდესაც კონკრეტული საქონლის, მაგალითად, გემების, სატრანსპორტო საშუალებების და საიუველირო ნაწარმის გაყიდვისას ხდება 25,000 ან მეტი ევრო ფულადი სახსრების გადახდა, გამყიდველი ყოველთვის უნდა აცნობოს ამ გარიგების შესახებ. როდესაც გადახდა არ ხდება ნაღდი ანგარიშსწორებით, არ არსებობს ვალდებულება Wwft. ამასთან, ფულადი ანაბარი გამყიდველის საბანკო ანგარიშზე განიხილება როგორც გადახდის ნაღდი ანგარიშსწორება.

შუამავლები საქონლის შეძენა-გაყიდვაში

თუ შუამდგომლობთ გარკვეული საქონლის შეძენაში ან გაყიდვაში, თქვენ ექვემდებარება Wwft და ვალდებული ხართ გამოიჩინოთ კლიენტის სათანადო გულმოდგინება. ეს მოიცავს მანქანების, გემების, საიუველირო ნაწარმის, ხელოვნების საგნების და ანტიკვარების გაყიდვას და შეძენას. არ აქვს მნიშვნელობა რამდენად მაღალი ფასია გადასახადი და ფასი გადაიხადეს ნაღდი ანგარიშსწორებით. როდესაც გარიგება ფულადი ანაზღაურებით 25,000 ევრო ან მეტი ხდება, ეს გარიგება ყოველთვის უნდა მოხდეს.

უძრავი ქონების შემფასებლები

როდესაც შემფასებელი აფასებს უძრავ ქონებას და აღმოაჩენს უჩვეულო ფაქტებსა და გარემოებებს, რომლებიც შეიძლება ფულის გათეთრების ან ტერორისტული დაფინანსების დაფარვას ეხებოდეს, ეს გარიგება უნდა მოხდეს. ამასთან, შემფასებლებს არ ევალებათ კლიენტის სათანადო გულმოდგინედ წარმართვა.

უძრავი ქონების აგენტები და შუამავლები უძრავი ქონების სფეროში

პირები, რომლებიც შუამავლობენ უძრავი ქონების შეძენასა და რეალიზაციაში, ექვემდებარებიან Wwft- ს და უნდა აკონტროლონ კლიენტი სათანადო ყურადღებით თითოეული დავალებისთვის. კლიენტის სათანადო გულმოდგინედ შესრულების ვალდებულება ასევე ეხება კლიენტის კონტრარგუმენტს. თუ არსებობს ეჭვი, რომ გარიგება შეიძლება შეიცავდეს ფულის გათეთრებას ან ტერორიზმის დაფინანსებას, ეს გარიგება უნდა მოხდეს. ეს ასევე ეხება ტრანზაქციებს, რომლებშიც ფულადი სახსრები მიიღება 15,000 ევრო ან მეტი. არ აქვს მნიშვნელობა ეს თანხა უძრავი ქონების აგენტისთვის, თუ მესამე პირისათვის.

სალომბარდო ოპერატორები და საცხოვრებელი სახლის მიმწოდებლები

სალომბარდე ოპერატორები, რომლებიც გთავაზობთ პროფესიონალურ ან ბიზნესს დაპირებებს, უნდა განახორციელონ კლიენტის სათანადო გულმოდგინება თითოეული გარიგების შესახებ. თუ გარიგება უჩვეულოა, ეს გარიგება უნდა მოხდეს. ეს ასევე ეხება ყველა გარიგებას, რომელიც შეადგენს 25,000 ევროს ან მეტს. საცხოვრებელი სახლის მიმწოდებლები, რომლებიც მისამართს ან საფოსტო მისამართს მესამე პირს უქმნიან ბიზნესს ან პროფესიულ საფუძველზე, ასევე უნდა აწარმოონ კლიენტის სათანადო გულმოდგინება თითოეული მომხმარებლისთვის. თუკი ეჭვმიტანილნი არიან, რომ შეიძლება ფულის გათეთრება ან ტერორისტული დაფინანსება მოხდეს საცხოვრებლის მიწოდებაში, გარიგების შესახებ უნდა მოხდეს ინფორმაცია.

ფინანსური ინსტიტუტები

საფინანსო ინსტიტუტებში შედის ბანკები, გაცვლითი ოფისები, კაზინოები, სამეურვეო ოფისები, საინვესტიციო ინსტიტუტები და გარკვეული მზღვეველები. ამ ინსტიტუტებმა ყოველთვის უნდა გამოიჩინონ კლიენტის სათანადო გულმოდგინება და მათ უნდა შეატყობინონ უჩვეულო გარიგების შესახებ. ამასთან, ბანკების მიმართ შეიძლება გამოყენებულ იქნას სხვადასხვა წესი.

დამოუკიდებელი პროფესიონალები

დამოუკიდებელი პროფესიონალების კატეგორიაში შედის შემდეგი პირები: ნოტარიუსები, იურისტები, ბუღალტრები, საგადასახადო მრჩევლები და ადმინისტრაციული სამსახურები. ამ პროფესიონალურმა ჯგუფებმა უნდა შეასრულონ კლიენტის სათანადო გულმოდგინება და შეატყობინონ უჩვეულო გარიგებების შესახებ.

Wwft შეიძლება დაექვემდებარონ ინსტიტუტებს ან პროფესიონალებს, რომლებიც დამოუკიდებლად ახორციელებენ საქმიანობას პროფესიონალურ საფუძველზე, რომლებიც შეესაბამება ზემოთ ჩამოთვლილ ინსტიტუტებს. ეს შეიძლება შეიცავდეს შემდეგ საქმიანობას:

  • კომპანიების კონსულტაცია კაპიტალის სტრუქტურის, ბიზნეს სტრატეგიისა და მათთან დაკავშირებული საქმიანობის შესახებ;
  • კონსულტაციისა და მომსახურების მიწოდება კომპანიების შერწყმისა და შეძენის სფეროში;
  • კომპანიების ან იურიდიული პირების შექმნა ან მართვა;
  • კომპანიების, იურიდიული პირების ან აქციების შეძენა ან გაყიდვა;
  • კომპანიების ან იურიდიული პირების სრული ან ნაწილობრივი შეძენა;
  • გადასახადთან დაკავშირებული საქმიანობა.

იმისათვის, რომ დადგინდეს, ექვემდებარება თუ არა დაწესებულება Wwft, მნიშვნელოვანია გავითვალისწინოთ ის საქმიანობა, რომელსაც ინსტიტუტი ასრულებს. თუ დაწესებულება მხოლოდ ინფორმაციას აწვდის, ეს დაწესებულება პრინციპში არ ექვემდებარება Wwft. თუ დაწესებულება სთავაზობს კლიენტებს რჩევებს, დაწესებულება შეიძლება დაექვემდებაროს Wwft. ამასთან, არსებობს წვრილი ხაზი ინფორმაციის მიწოდებასა და რჩევების მიღებას შორის. ასევე, სავალდებულო კლიენტის სათანადო მოვალეობის შესრულება უნდა მოხდეს სანამ ინსტიტუტი დადება კლიენტთან საქმიანი ხელშეკრულების დადების შესახებ. როდესაც ინსტიტუტი თავდაპირველად თვლის, რომ საჭიროა მხოლოდ კლიენტისთვის მიწოდებული ინფორმაციის მიწოდება, მაგრამ მოგვიანებით გამოირჩევა, რომ რჩევა მიენიჭა ან უნდა მიეცა ასევე, წინასწარი კლიენტის სათანადო ყურადღების შესრულების ვალდებულება არ შესრულდება. ასევე ძალიან სარისკოა დაწესებულების საქმიანობის დაყოფა საქმიანობებად დაქვემდებარებულ საქმიანობებად და Wwft- ის საქმიანობას არ ექვემდებარება, რადგან ამ საქმიანობას შორის საზღვარი ძალიან ბუნდოვანია. გარდა ამისა, შეიძლება ასევე იყოს შემთხვევა, რომ ცალკეული საქმიანობები არ ექვემდებარება Wwft- ს, მაგრამ რომ ეს საქმიანობა Wwft ვალდებულებას იწვევს, როდესაც ისინი ერთად იქნებიან. ამიტომ მნიშვნელოვანია წინასწარ განსაზღვროთ რამდენად ექვემდებარება თქვენი დაწესებულება Wwft.

გარკვეული გარემოებებით, დაწესებულება შეიძლება მოხვდეს ჰოლანდიის მინდობილობის ოფისის ზედამხედველობის აქტის (Wtt) ფარგლებში, ვიდრე Wwft. WTT შეიცავს უფრო მკაცრ მოთხოვნებს კლიენტისადმი სათანადო ზრუნვის მიმართ და ისეთ დაწესებულებებს, რომლებსაც ექვემდებარება WTP, საჭიროებენ ნებართვას თავიანთი საქმიანობის წარმართვისთვის. WTT– ს თანახმად, ინსტიტუტებს, რომლებიც უზრუნველყოფენ საცხოვრებელ ადგილს და დამატებით საქმიანობას აწარმოებენ, ექვემდებარება WT. ეს დამატებითი საქმიანობა მოიცავს იურიდიულ კონსულტაციას, საგადასახადო დეკლარაციებზე ზრუნვას, წლიური ანგარიშების შედგენასთან, შეფასებასა და მონიტორინგთან დაკავშირებით საქმიანობის განხორციელებას ან ადმინისტრაციის შენარჩუნებას ან კორპორაციის ან იურიდიული პირის დირექტორის მოპოვებას. პრაქტიკაში, საცხოვრებლის უზრუნველყოფასა და დამატებითი საქმიანობის განხორციელებას, ხშირად მართავენ ორი სხვადასხვა ინსტიტუტი, დარწმუნდნენ, რომ ეს ინსტიტუტები არ შედის WT– ს ფარგლებში. ამასთან, ეს აღარ იქნება შესაძლებელი, როდესაც შესწორებული Wtt ამოქმედდება. ამ საკანონმდებლო ცვლილების ძალაში შესვლის შემდეგ, WT ექვემდებარება ინსტიტუტებს, რომლებიც განასახიერებენ საცხოვრებლის დამტკიცებას და ორ დაწესებულებას შორის დამატებითი საქმიანობის განხორციელებას. ეს ეხება ინსტიტუტებს, რომლებიც თავად ახორციელებენ დამატებით საქმიანობას, მაგრამ კლიენტს სხვა დაწესებულებაში მიმართავენ უზრუნველსაყოფად ან საცხოვრებლად (ან პირიქით), ასევე ისეთ ინსტიტუციებზე, რომლებიც შუამავლად იქცევიან კლიენტთან სხვადასხვა მხარეებთან კონტაქტის საშუალებით, რომელთაც შეუძლიათ უზრუნველყონ საცხოვრებელი სახლი და შეუძლიათ განახორციელონ დამატებითი საქმიანობა.[2] მნიშვნელოვანია, რომ ინსტიტუტებს ჰქონდეთ კარგი მიმოხილვა თავიანთი საქმიანობის შესახებ, რათა დაადგინონ, თუ რომელი კანონი ვრცელდება მათზე.

2. კლიენტის სათანადო გულმოდგინება

Wwft– ის თანახმად, დაწესებულება, რომელსაც ექვემდებარება Wwft, უნდა აწარმოოს კლიენტი სათანადო გულმოდგინებით. კლიენტის სათანადო გულმოდგინება უნდა განხორციელდეს კლიენტთან საქმიანი ხელშეკრულების გაფორმებამდე და მომსახურების გაწევის დაწყებამდე. კლიენტის ფრთხილად დაცვა გულისხმობს სხვა საკითხებს, რომ დაწესებულებამ უნდა მოითხოვოს თავისი კლიენტების ვინაობა, უნდა შეამოწმოს ეს ინფორმაცია, დააწეროს მას და შეინარჩუნოს იგი ხუთი წლის განმავლობაში.

Wwft- ის მიხედვით კლიენტთა ფრთხილად დაცვა რისკზეა ორიენტირებული. ეს ნიშნავს, რომ დაწესებულებამ უნდა აიღოს რისკები საკუთარი კომპანიის ბუნებასთან და ზომასთან და რისკებთან მიმართებაში, კონკრეტულ საქმიანი კავშირის ან გეგმასთან დაკავშირებით. შესაბამისი სიფრთხილის ინტენსივობა უნდა შეესაბამებოდეს ამ რისკებს.[3] Wwft გულისხმობს კლიენტის სამი დონის შესაბამისად: სტანდარტული, გამარტივებული და გაძლიერებული. რისკებიდან გამომდინარე, დაწესებულებამ უნდა განსაზღვროს, თუ რომელი კლიენტიდან უნდა განხორციელდეს ზემოაღნიშნული დამკვეთი. გარდა ამისა, რისკზე დაფუძნებული კლიენტის სათანადო ყურადღების მიქცევით, რომელიც უნდა განხორციელდეს სტანდარტულ შემთხვევებში, რისკების შეფასება შეიძლება ასევე იყოს გამარტივებული ან გაძლიერებული კლიენტის სათანადო ყურადღების შესრულების მიზეზი. რისკების შეფასებისას უნდა გაითვალისწინოს შემდეგი პუნქტები: კლიენტები, ქვეყნები და გეოგრაფიული მიზეზები, სადაც დაწესებულება მოქმედებს და მიწოდებული პროდუქტები და მომსახურება.[4]

Wwft– ში არ არის მითითებული რომელი ზომების მიღება უნდა განხორციელდეს ინსტიტუტებმა, რათა კლიენტი სათანადო ყურადღებით დააბალანსოს გარიგების რისკ-მგრძნობელობასთან. ამასთან, მნიშვნელოვანია, რომ ინსტიტუტებმა ჩამოაყალიბონ რისკზე დაფუძნებული პროცედურები, რათა დაადგინონ, თუ რომელი ინტენსივობით უნდა განხორციელდეს კლიენტის მიმართული გულმოდგინება. მაგალითად, შემდეგი ღონისძიებების განხორციელება შესაძლებელია: რისკის მატრიცის შექმნა, რისკის პოლიტიკის ან პროფილის ფორმულირება, კლიენტის მიღების პროცედურების დაყენება, შიდა კონტროლის ზომების მიღება ან ამ ზომების ერთობლიობა. გარდა ამისა, მიზანშეწონილია შეასრულოს ფაილების მენეჯმენტი და შეინარჩუნოს ჩანაწერი ყველა გარიგების და შესაბამისი რისკის შეფასებების შესახებ. Wwft– ის, ფინანსური დაზვერვის განყოფილების (FIU) პასუხისმგებელ ორგანოს შეუძლია მოსთხოვოს დაწესებულებას, რომ უზრუნველყოს მისი იდენტიფიცირება და შეფასდეს რისკების ზრდა ფულის გათეთრებისა და ტერორისტების დაფინანსებასთან დაკავშირებით. დაწესებულება ვალდებულია შეასრულოს ასეთი მოთხოვნა.[5] Wwft ასევე შეიცავს მითითებებს, სადაც მითითებულია, თუ რომელი ინტენსივობით უნდა განხორციელდეს კლიენტის მიერ აუცილებელი ზრუნვა.

2.1 კლიენტის სტანდარტული გულმოდგინება

ჩვეულებრივ, ინსტიტუტებმა უნდა ჩაატარონ სტანდარტული კლიენტის გულმოდგინება. ეს სათანადო გულმოდგინე შედგება შემდეგი ელემენტებისგან:

  • კლიენტის ვინაობის დადგენა, გადამოწმება და ჩაწერა;
  • საბოლოო ბენეფიციარის მფლობელის (UBO) ვინაობის დადგენა, გადამოწმება და ჩაწერა;
  • დავალების ან გარიგების მიზნისა და ხასიათის დადგენა და ჩაწერა.

კლიენტის ვინაობა

იმისათვის, რომ იცოდეთ ვისთვის არის მომსახურების გაწევა, კლიენტის ვინაობა უნდა განისაზღვროს, სანამ დაწესებულება დაიწყებს მომსახურების გაწევას. კლიენტის იდენტიფიცირების მიზნით, კლიენტს უნდა სთხოვოს მისი პირადობის დეტალები. შემდგომში უნდა შემოწმდეს კლიენტის ვინაობა. ფიზიკური პირისათვის, ეს გადამოწმება შეიძლება განხორციელდეს ორიგინალური პასპორტის, მართვის მოწმობის ან პირადობის მოწმობის მოთხოვნით. კლიენტებს, რომლებიც იურიდიული პირები არიან, უნდა მოითხოვონ ამონაწერი სავაჭრო რეესტრიდან ან სხვა საიმედო დოკუმენტებიდან ან მონაცემებით, რომლებიც ჩვეულებრივ ხვდება საერთაშორისო ტრაფიკში. ეს ინფორმაცია შემდეგ ინსტიტუტს უნდა შეუნარჩუნდეს ხუთი წლის განმავლობაში.

პიროვნების ვინაობა UBO

თუ კლიენტი არის იურიდიული პირი, პარტნიორობა, ფონდი ან ნდობა, UBO– ს იდენტიფიცირება და დამოწმება უნდა მოხდეს. იურიდიული პირის UBO არის ფიზიკური პირი, რომელიც:

  • ფლობს 25% -ზე მეტი ინტერესი კლიენტის კაპიტალის მიმართ; ან
  • შეუძლია განახორციელოს წილის 25% ან მეტი წილი ან ხმის უფლების უფლება კლიენტის აქციონერთა საერთო კრებაზე; ან
  • შეუძლია განახორციელოს ფაქტობრივი კონტროლი კლიენტში; ან
  • არის ფონდის ან ნდობის აქტივების 25% ან მეტი ბენეფიციარი; ან
  • განსაკუთრებული კონტროლი აქვს კლიენტთა აქტივების 25% ან მეტზე.

ამხანაგობის UBO არის ფიზიკური პირი, რომელსაც პარტნიორობის გაუქმებისთანავე, აქვს წილი ქონებაში 25% ან მეტი აქტივში, ან უფლება აქვს წილი 25% ან მეტი მოგებაში. ნდობით, უნდა განისაზღვროს განმსაზღვრელი (პირები) და სამეურვეო (ებ) ი.

UBO– ს ვინაობის დადგენისას, ეს პირადობა უნდა იყოს დამოწმებული. დაწესებულებამ უნდა შეაფასოს ფულის გათეთრებისა და ტერორიზმის დაფინანსების რისკებთან დაკავშირებით; UBO– ს შემოწმება უნდა მოხდეს ამ რისკების შესაბამისად. ამას ეწოდება რისკზე დაფუძნებული გადამოწმება. გადამოწმების ყველაზე ღრმა ფორმაა ისეთი დოკუმენტებით, როგორიცაა საქმეები, კონტრაქტები და რეგისტრაციები საჯარო რეესტრებში ან სხვა საიმედო წყაროებში დადგენა, რომ UBO– ს განხილვა ფაქტობრივად უფლებამოსილია 25% ან მეტით. ამ ინფორმაციის მოთხოვნა შესაძლებელია, როდესაც ფულის გათეთრებისა და ტერორიზმის დაფინანსების მხრივ დიდი რისკი არსებობს. დაბალი რისკის არსებობის შემთხვევაში, დაწესებულებას შეუძლია კლიენტს ხელი მოაწეროს UBO– დეკლარაციას. ამ დეკლარაციის ხელმოწერით, კლიენტი ადასტურებს UBO– ს იდენტურობის სისწორეს.

დავალების ან გარიგების მიზანი და ხასიათი

ინსტიტუციებმა უნდა ჩაატარონ კვლევები სავარაუდო საქმიანი ურთიერთობის ან გარიგების შესახებ. ეს ხელს უშლის ინსტიტუტების მომსახურებას ფულის გათეთრებისთვის ან ტერორიზმის დაფინანსებისთვის. დავალების ან გარიგების ხასიათის გამოძიება უნდა იყოს რისკზე დაფუძნებული.[6] როდესაც დავალების ან გარიგების ბუნება დადგინდა, ეს უნდა ჩაიწეროს რეესტრში.

2.2 გამარტივებული კლიენტის სათანადო გულმოდგინება

ასევე შესაძლებელია, რომ დაწესებულება შეასრულოს Wwft– ს ​​გამარტივებული კლიენტის სათანადო გულმოდგინებით ჩატარებით. როგორც უკვე განვიხილეთ, კლიენტის სათანადო ზრუნვის განხორციელების ინტენსივობა განისაზღვრება რისკის ანალიზის საფუძველზე. თუ ეს ანალიზი აჩვენებს, რომ ფულის გათეთრების და ტერორიზმის დაფინანსების რისკი დაბალია, შეიძლება განხორციელდეს კლიენტის გამარტივებული სიზუსტით ჩატარება. Wwft- ის თანახმად, გამარტივებული კლიენტის სათანადო ზრუნვა ნებისმიერ შემთხვევაში საკმარისია, თუ კლიენტი არის ბანკი, სიცოცხლის დამზღვევი ან სხვა ფინანსური ინსტიტუტი, ჩამოთვლილი კომპანია ან ევროკავშირის სამთავრობო დაწესებულება. ასეთ შემთხვევებში საჭიროა მხოლოდ კლიენტის ვინაობა და გარიგების მიზანი და ხასიათი დადგინდეს და დაფიქსირდეს ისე, როგორც ეს აღწერილია 2.1-ში. კლიენტის გადამოწმება და UBO– ს იდენტიფიკაცია და გადამოწმება აუცილებელი არ არის ამ შემთხვევაში.

2.3 გაძლიერებული კლიენტის სათანადო გულმოდგინება

შეიძლება ასევე იყოს შემთხვევითი, რომ საჭიროა ჩატარდეს კლიენტის გაძლიერებული გულმოდგინება. ეს ის შემთხვევაა, როდესაც ფულის გათეთრების და ტერორისტების დაფინანსების რისკი მაღალია. Wwft– ის თანახმად, გაუმჯობესებული კლიენტის მიმართულების დაცვა უნდა განხორციელდეს შემდეგ სიტუაციებში:

  • წინასწარ არის ეჭვი ფულის გათეთრების ან ტერორისტული დაფინანსების გაზრდის რისკის შესახებ;
  • კლიენტი ფიზიკურად არ იმყოფება პირადობის დადგენაში;
  • კლიენტი ან UBO არის პოლიტიკურად დაუცველი ადამიანი.

ფულის გათეთრების ან ტერორისტული დაფინანსების გაზრდილი რისკის ეჭვი

როდესაც რისკის ანალიზმა აჩვენა, რომ ფულის გათეთრების და ტერორიზმის დაფინანსების მაღალი რისკი არსებობს, უნდა განხორციელდეს კლიენტის გაძლიერებული ფრთხილად დაცვა. ეს გაუმჯობესებული კლიენტის სათანადო ყურადღებით შეიძლება განხორციელდეს კლიენტის მხრიდან კარგი ქცევის სერთიფიკატის მოთხოვნის გზით, დირექტორთა საბჭოსა და წარმომადგენლების უფლებამოსილებისა და ფუნქციების შემდგომი გამოძიებით ან სახსრების წარმოშობისა და დანიშნულების გამოძიებით, მათ შორის ბანკის მოთხოვნით. განცხადებები. ზომები, რომლებიც უნდა იქნას მიღებული, დამოკიდებულია სიტუაციაზე.

კლიენტი ფიზიკურად არ იმყოფება პირადობის დადგენაში

თუ კლიენტი ფიზიკურად არ იმყოფება პირადობის დადგენაში, ეს იწვევს ფულის გათეთრების და ტერორისტული დაფინანსების უფრო მეტ რისკს. ამ შემთხვევაში, უნდა იქნას მიღებული ზომები ამ კონკრეტული რისკის კომპენსაციისთვის. Wwft მიუთითებს, თუ რომელი ვარიანტების ინსტიტუტებმა უნდა აანაზღაურონ რისკი:

  • კლიენტის იდენტიფიცირება დამატებითი დოკუმენტების, მონაცემების ან ინფორმაციის საფუძველზე (მაგალითად, პასპორტის ან მოციქულების ნოტარიულად ასლი);
  • წარმოდგენილი დოკუმენტების ნამდვილობის შეფასება;
  • უზრუნველყოს, რომ საქმიანი ურთიერთობის ან გარიგების შესახებ პირველი გადახდა განხორციელდეს კლიენტის ანგარიშის სახელით ან მისი ხარჯით, ბანკთან, რომელსაც აქვს რეგისტრირებული ოფისი წევრ სახელმწიფოში ან დანიშნულ სახელმწიფოში მყოფი ბანკი. ამ სახელმწიფოში ბიზნესის წარმართვის ლიცენზია.

თუ იდენტიფიკაციის გადახდა განხორციელდა, ჩვენ ვსაუბრობთ მიღებულ იდენტიფიკაციაზე. ეს ნიშნავს, რომ დაწესებულებამ შეიძლება გამოიყენოს მონაცემები ადრე შესრულებული კლიენტის სათანადო ყურადღებით. მიღებული იდენტიფიკაცია ნებადართულია, რადგან ბანკი, სადაც ხდება საიდენტიფიკაციო გადასახადი, ასევე არის დაწესებულება, რომელსაც ექვემდებარება Wwft ან სხვა წევრ სახელმწიფოში ანალოგიური ზედამხედველობა. პრინციპში, ბანკი უკვე იდენტიფიცირდება ბანკის მიერ ამ საიდენტიფიკაციო გადახდის შესრულებისას.

კლიენტი ან UBO არის პოლიტიკურად დაუცველი ადამიანი

პოლიტიკურად დაუცველი პირები (PEP) არიან ის პირები, რომლებიც იკავებენ თვალსაჩინო პოლიტიკურ პოზიციას ნიდერლანდებში ან მის ფარგლებს გარეთ, ან აქვთ ასეთი თანამდებობა ერთ წლამდე, და

  • ცხოვრობენ საზღვარგარეთ (მიუხედავად იმისა აქვთ თუ არა მათ ჰოლანდიური მოქალაქეობა ან სხვა ეროვნება);

OR

  • ცხოვრობენ ნიდერლანდებში, მაგრამ არ აქვთ ჰოლანდიური ეროვნება.

ადამიანი არის თუ არა PEP, უნდა გამოიძიოს როგორც კლიენტი, ისე კლიენტის ნებისმიერი UBO. ნებისმიერ შემთხვევაში შემდეგი პირები არიან:

  • სახელმწიფოს მეთაურები, მთავრობის მეთაურები, მინისტრები და სახელმწიფო მდივნები;
  • პარლამენტარები;
  • უმაღლესი სასამართლო ხელისუფლების წევრები;
  • ცენტრალური ბანკების აუდიტორული ოფისებისა და მმართველი საბჭოს წევრები;
  • ელჩები, დამნაშავეები და ჯარის უფროსი ოფიცრები;
  • ადმინისტრაციული ორგანოების წევრები, აღმასრულებელი და საზედამხედველო;
  • საზოგადოებრივი კომპანიების ორგანოები;
  • ოჯახის წევრების უშუალო წევრები ან ახლო თანამშრომლები.[7]

როდესაც PEP მონაწილეობს, დაწესებულებამ უნდა შეაგროვოს და შეამოწმოს მეტი მონაცემები, რათა საკმარისად შემცირდეს და გააკონტროლოს ფულის გათეთრების და ტერორისტების დაფინანსების მაღალი რისკი.[8]

3. არაჩვეულებრივი გარიგების შესახებ ანგარიშგების შესახებ

როდესაც დამკვეთის ფრთხილად შესრულება დასრულებულია, ინსტიტუტმა უნდა განსაზღვროს, არის თუ არა შეთავაზებული გარიგება არაჩვეულებრივი. თუ ეს ასეა და შესაძლოა ფულის გათეთრება ან ტერორისტული დაფინანსებაც იყოს ჩართული, გარიგების შესახებ ინფორმაცია უნდა იყოს.

თუ კლიენტმა ფრთხილად არ მიაწოდა კანონით დადგენილი მონაცემები ან თუ არსებობს მითითებები ფულის გათეთრებაში ან ტერორიზმის დაფინანსებაში მონაწილეობის შესახებ, გარიგების შესახებ უნდა ეცნობოს FIU– ს. ეს არის Wwft- ის მიხედვით. ნიდერლანდების ხელისუფლებამ ჩამოაყალიბა სუბიექტური და ობიექტური აღნიშვნები, რომელთა საფუძველზეც ინსტიტუტებს შეუძლიათ განსაზღვრონ, არსებობს თუ არა უჩვეულო გარიგება. თუ რომელიმე ინდიკატორი საკითხია, ვარაუდობენ, რომ გარიგება არაჩვეულებრივია. ეს გარიგება შემდეგ უნდა მოხდეს, რომ FIU– ს რაც შეიძლება მალე უნდა ეცნობოს. დადგენილია შემდეგი მაჩვენებლები:

სუბიექტური ინდიკატორები

  1. გარიგება, რომლითაც დაწესებულებას აქვს საფუძველი ვარაუდობდეს, რომ ეს შეიძლება ეხებოდეს ფულის გათეთრებას ან ტერორისტების დაფინანსებას. ფინანსური სამოქმედო სამუშაო ჯგუფის მიერ გამოვლენილი იქნა სხვადასხვა რისკის მქონე ქვეყნებიც.

ობიექტური ინდიკატორები

  1. გარიგებები, რომლებიც პოლიციის ან საზოგადოებრივი პროკურატურის სამსახურს ეცნობება ფულის გათეთრების ან ტერორისტული დაფინანსების შესახებ, ასევე უნდა ეცნობოს FIU- ს; ყოველივე ამის შემდეგ, არსებობს ვარაუდი, რომ ეს გარიგებები შეიძლება დაკავშირებული იყოს ფულის გათეთრებასთან და ტერორისტების დაფინანსებასთან.
  2. გარიგება, რომლის სასარგებლოდ ცხოვრობს (იურიდიული) პირი, რომელიც ცხოვრობს ან აქვს მისი რეგისტრირებული მისამართი ისეთ სახელმწიფოში, რომელიც მინისტრის რეგლამენტით არის განსაზღვრული, როგორც სახელმწიფო, რომელსაც აქვს სტრატეგიული ხარვეზები ფულის გათეთრების თავიდან აცილებისა და ტერორიზმის დაფინანსების საქმეში.
  3. გარიგება, რომლითაც ერთი ან მეტი მანქანა, ხომალდი, ხელოვნების ობიექტი ან საიუველირო ნაწარმი იყიდება (ნაწილობრივი) ფულადი თანხის გადახდისთვის, რომლითაც თანხის განაღდება უნდა გადაიხადოთ 25,000 ევრო ან მეტი.
  4. გარიგება 15,000 ევრო ან მეტი თანხის ოდენობით, რომლის დროსაც ხდება ფულადი სახსრების გაცვლა სხვა ვალუტაში, ან მცირე, დიდი დასახელებისგან.
  5. ფულადი ანაბარი 15,000 ევრო ან მეტი თანხით საკრედიტო ბარათის ან წინასწარ გადახდილი გადახდის ინსტრუმენტის სასარგებლოდ.
  6. საკრედიტო ბარათის ან წინასწარ გადახდილი გადახდის ინსტრუმენტის გამოყენება გარიგებასთან დაკავშირებით, 15,000 ევრო ან მეტი თანხის ოდენობით.
  7. გარიგება 15,000 ან მეტი ევროს ოდენობით, რომელიც გადახდილია დაწესებულებაში ან მისი მეშვეობით ფულადი სახსრებით, შემოწმების ტარიფით, წინასწარი ანაზღაურებადი ინსტრუმენტით ან გადახდის ანალოგიური საშუალებით.
  8. გარიგება, რომლის დროსაც საქონელი და რამდენიმე საქონელი შემოაქვთ ლომბარდის კონტროლს, იმ თანხის ოდენობით, რომელიც სალომბარდმა მიიღო, სანაცვლოდ 25,000 ევრო ან მეტია.
  9. გარიგება თანხის ოდენობით 15,000 ევროს ოდენობით, რომელსაც დაწესებულებაში გადახდა უწევთ ნაღდი ანგარიშსწორებით, ჩეკებით, წინასწარი ანაზღაურებული ინსტრუმენტით ან უცხოური ვალუტით.
  10. მონეტების, ბანკნოტების ან სხვა ძვირფასეულობების შესანახად 15,000 ევრო ან მეტი ოდენობით.
  11. Giro გადახდის გარიგება 15,000 ევრო ან მეტი ოდენობით.
  12. ფულადი გადარიცხვა 2,000 ან მეტი ევროს ოდენობით, თუ ეს არ ეხება ფულის გადარიცხვას დაწესებულებიდან, რომელიც ამ გადაცემას ტოვებს სხვა დაწესებულებაში, რომელიც ექვემდებარება ვალდებულებას უჩვეულო გარიგების შესახებ, რომელიც გამომდინარეობს Wwft- დან.[9]

ყველა ინდიკატორი არ ვრცელდება ყველა ინსტიტუტზე. ეს დამოკიდებულია ინსტიტუტის ტიპზე, თუ რომელი ინდიკატორები მიმართავს დაწესებულებას. როდესაც ზემოთ აღწერილი ერთ – ერთი გარიგება ხდება გარკვეულ დაწესებულებაში, ეს ითვლება უჩვეულო გარიგებად. ეს გარიგება უნდა ეცნობოს FIU- ს. FIU რეგისტრაციას უწევს ანგარიშს, როგორც უჩვეულო გარიგების შესახებ. შემდეგ FIU შეაფასებს საეჭვოა თუ არა უჩვეულო გარიგება და უნდა გამოიძიოს სისხლის სამართლის საგამოძიებო ორგანო ან უსაფრთხოების სამსახური.

4. გაანგარიშება

თუ დაწესებულება უცხადებს უჩვეულო გარიგებას FIU– ს, ეს მოხდება ანაზღაურება. Wwft– ის თანახმად, FIU– სთვის FIU– სთვის კეთილსინდისიერად მოწოდებული ინფორმაცია ან მოხსენების კონტექსტში, არ შეიძლება გახდეს საფუძველი იმ დაწესებულების გამოძიების ან დევნის მიზნისთვის, რომელიც იტყობინება ფულის გათეთრების შესახებ. ან ამ ინსტიტუტის მიერ ტერორისტული დაფინანსება. გარდა ამისა, ეს მონაცემები არ შეიძლება გახდეს საბრალდებო დასკვნად. ეს ასევე ეხება ინსტიტუტის მიერ FIU– სთვის მიცემულ მონაცემებს, გონივრული ვარაუდის თანახმად, ეს გულისხმობს Wwft– ისგან გამომდინარე ანგარიშის ვალდებულებას. ეს ნიშნავს, რომ ინფორმაცია, რომელიც ინსტიტუტმა გადასცა FIU- ს, უჩვეულო გარიგების შესახებ მოხსენების კონტექსტში, არ შეიძლება გამოყენებულ იქნეს დაწესებულების წინააღმდეგ ფულის გათეთრების ან ტერორისტების დაფინანსების საქმეზე სისხლისსამართლებრივი გამოძიებისას. ეს ანაზღაურება ვრცელდება აგრეთვე იმ პირებზე, რომლებიც იმ დაწესებულებაში მუშაობენ, რომლებმაც FIU– ს მონაცემები და ინფორმაცია მიაწოდეს. კეთილსინდისიერი გარიგების მოხსენებით, სისხლის სამართლის ანაზღაურება ენიჭება.

გარდა ამისა, დაწესებულება, რომელმაც მოახდინა უჩვეულო გარიგების შესახებ ინფორმაცია, ან Wwft– ის საფუძველზე მოგვაწოდა დამატებითი ინფორმაცია, არ არის პასუხისმგებელი ნებისმიერი ზიანისთვის, რომელიც შედეგად დაზარალდა მესამე მხარის მიერ. ეს ნიშნავს, რომ დაწესებულებას არ შეუძლია პასუხისმგებლობა დაეკისროს იმ ზიანს, რომელსაც კლიენტი აწუხებს უჩვეულო გარიგების ანგარიშის შედეგად. ამრიგად, უჩვეულო გარიგების შესახებ ანგარიშის ვალდებულების შესრულების შემთხვევაში, სამოქალაქო ანაზღაურება მიენიჭება აგრეთვე დაწესებულებას. ეს სამოქალაქო ანაზღაურება ვრცელდება აგრეთვე იმ პირებზე, რომლებიც მუშაობენ დაწესებულებაში, რომელმაც მოახდინა უჩვეულო გარიგების შესახებ ინფორმაცია ან ინფორმაცია მიაწოდა FIU- ს.

5. Wwft- ისგან გამომდინარე სხვა ვალდებულებები

Wwft ასევე ვალდებულია დაიცვას კლიენტის სათანადო გულმოდგინება და უხელმძღვანელოს FIU- ს უჩვეულო გარიგებების შესახებ, Wwft ასევე ახორციელებს კონფიდენციალურობის ვალდებულებას და სასწავლო ვალდებულებას წარმოადგენს დაწესებულებებისთვის.

კონფიდენციალურობის ვალდებულება

კონფიდენციალურობის ვალდებულება გულისხმობს იმ ფაქტს, რომ დაწესებულებას არ შეუძლია ვინმეს აცნობოს FIU- სთვის მოხსენების შესახებ და იმ ეჭვის შესახებ, რომ ფულის გათეთრება ან ტერორისტული დაფინანსება მონაწილეობს გარიგებაში. დაწესებულებას ეკრძალება ამის შესახებ კლიენტის შესახებ ინფორმირება. ამის მიზეზი არის ის, რომ FIU დაიწყებს გამოძიებას უჩვეულო გარიგების შესახებ. კონფიდენციალურობის ვალდებულება დაყენებულია, რათა მხარეთა მიერ გამოძიებამ ხელი არ შეუშალოს, მაგალითად, მტკიცებულებათა განკარგვის უფლებაში.

ტრენინგის ვალდებულება

Wwft– ის თანახმად, დაწესებულებებს სასწავლო ვალდებულება აქვთ. ეს ტრენინგის ვალდებულება გულისხმობს, რომ დაწესებულების თანამშრომლები უნდა გაეცნონ Wwft– ის დებულებებს, რამდენადაც ეს მნიშვნელოვანია მათი მოვალეობების შესრულებისთვის. თანამშრომლებს ასევე უნდა შეეძლოთ სწორად წარმართონ კლიენტის სათანადო გულმოდგინება და უჩვეულო გარიგების აღიარება. ამის მისაღწევად უნდა ჩატარდეს პერიოდული ტრენინგი.

6. Wwft– ის შეუსრულებლობის შედეგები

Wwft- სგან გამომდინარეობს მრავალი ვალდებულება: კლიენტის სათანადო ყურადღებით ჩატარება, უჩვეულო გარიგებების შესახებ ინფორმაციის მიწოდება, კონფიდენციალურობის ვალდებულება და სასწავლო ვალდებულება. სხვადასხვა მონაცემები ასევე უნდა იყოს ჩაწერილი და ინახება და დაწესებულებამ უნდა მიიღოს ზომები ფულის გათეთრების და ტერორისტული დაფინანსების რისკის შესამცირებლად.

თუ დაწესებულება არ შეასრულებს ზემოთ ჩამოთვლილ ვალდებულებებს, მიიღება ზომები. დაწესებულების სახეობიდან გამომდინარე, Wwft– ის დაცვაზე ზედამხედველობას ახორციელებენ საგადასახადო ორგანოები / ბიუროს ზედამხედველობა Wwft, ჰოლანდიის ცენტრალური ბანკი, ფინანსური ბაზრების ჰოლანდიური ორგანო, ფინანსური ზედამხედველობის ოფისი ან ჰოლანდიის ადვოკატთა ასოციაცია. ეს ზედამხედველები ახორციელებენ საზედამხედველო გამოძიებას იმის შესამოწმებლად, რამდენად შეესაბამება დაწესებულება Wwft– ის დებულებებს. ამ გამოძიებებში ფასდება რისკის პოლიტიკის მონახაზი და არსებობა. გამოძიება ასევე მიზნად ისახავს, ​​რომ ინსტიტუტებმა რეალურად განაცხადონ უჩვეულო გარიგების შესახებ. თუ Wwft– ის დებულებები დარღვეულია, საზედამხედველო ორგანო უფლებამოსილია დაეკისროს ბრძანება დამატებით ჯარიმას ან ადმინისტრაციულ ჯარიმას. მათ ასევე აქვთ შესაძლებლობა ავალდებულონ დაწესებულებამ დაიცვან გარკვეული მოქმედების კურსი, რომელიც ეხება შიდა პროცედურების შემუშავებას და თანამშრომელთა მომზადებას.

თუ დაწესებულებამ ვერ მოახერხა უჩვეულო გარიგების შესახებ ანგარიშის წარდგენა, მოხდება Wwft- ის დარღვევა. არ აქვს მნიშვნელობა შეგნებულად განუცხადეს ან არა შემთხვევით. თუ დაწესებულება არღვევს Wwft- ს, ეს იწვევს ეკონომიკურ დანაშაულს ჰოლანდიის ეკონომიკური დანაშაულების შესახებ კანონის შესაბამისად. FIU– ს შეუძლია აგრეთვე განახორციელოს სხვა გამოძიება დაწესებულების საანგარიშო ქცევის ფაქტთან დაკავშირებით. სერიოზულ შემთხვევებში, ზედამხედველ ორგანოს შეუძლია დარღვევის შესახებ შეატყობინოს ჰოლანდიის პროკურორსაც, რომელსაც შემდეგ შეუძლია დაიწყოს სისხლისსამართლებრივი გამოძიება დაწესებულებაზე. ამის შემდეგ დაწესებულება დაისჯება, რადგან იგი არ შეესაბამება Wwft– ის დებულებებს.

7. დასკვნა

Wwft არის კანონი, რომელიც ვრცელდება ბევრ ინსტიტუტზე. ამრიგად, ამ ინსტიტუტებისთვის მნიშვნელოვანია იცოდნენ რომელი ვალდებულებების შესრულება უნდა მოხდეს Wwft– ის შესასრულებლად. კლიენტის სათანადო ყურადღებით ჩატარება, უჩვეულო გარიგებების შესახებ ინფორმაციის გაცხადება, კონფიდენციალურობის ვალდებულება და სასწავლო ვალდებულება გამომდინარეობს Wwft- დან. ეს ვალდებულებები შეიქმნა იმის უზრუნველსაყოფად, რომ ფულის გათეთრების და ტერორისტების დაფინანსების რისკი რაც შეიძლება მცირეა და რაც შეიძლება დაუყოვნებელი ზომების მიღება, როდესაც არსებობს ეჭვი, რომ ეს საქმიანობა მიმდინარეობს. ინსტიტუტებისთვის მნიშვნელოვანია რისკების შეფასება და შესაბამისი ზომების მიღება. დაწესებულების სახეობიდან და იმ საქმიანობიდან გამომდინარე, რომელიც ახორციელებს დაწესებულებას, შეიძლება გამოყენებულ იქნეს განსხვავებული წესები.

Wwft არ გულისხმობს მხოლოდ ის, რომ ინსტიტუტებმა უნდა შეასრულონ Wwft– ისგან გამომდინარე ვალდებულებები, არამედ გააჩნიათ სხვა შედეგები ინსტიტუტებისთვის. როდესაც FIU– ს მოხსენება კეთდება კეთილსინდისიერად, ინსტიტუტს ენიჭება კრიმინალური და სამოქალაქო ანაზღაურება. ამ შემთხვევაში, დაწესებულების მიერ მოწოდებული ინფორმაცია ამის საწინააღმდეგოდ არ გამოდგება. ასევე გამოირიცხა სამოქალაქო პასუხისმგებლობა კლიენტისათვის ზიანის მიყენებისთვის, რომელიც გამომდინარეობს FIU– ს ანგარიშიდან. თავის მხრივ, არსებობს შედეგები, როდესაც Wwft ირღვევა. უარეს შემთხვევაში, დაწესებულება შეიძლება სისხლისსამართლებრივ დევნასაც კი შეძლებს. აქედან გამომდინარე, ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ ინსტიტუტებმა დაიცვან Wwft– ის დებულებები, არა მხოლოდ ფულის გათეთრების რისკისა და ტერორიზმის დაფინანსების შემცირების მიზნით, არამედ საკუთარი თავის დასაცავად.
_____________________________

[1] 'Wat is Wwft', ბელასტინდინი 09-07-2018, www.belastingdienst.nl.

[2] კამერსუკკენ II 2017/18, 34 910, 7 (ნოტა ვან ვიციგინგი).

[3] კამერსუკკენ II 2017/18, 34 808, 3, გვ. 3 (MvT).

[4] კამერსუკკენ II 2017/18, 34 808, 3, გვ. 3 (MvT).

[5] კამერსუკკენ II 2017/18, 34 808, 3, გვ. 8 (MvT).

[6] კამერსუკკენ II 2017/18, 34 808, 3, გვ. 3 (MvT).

[7] "Wat is een PEP", Autoriteit Financiele Markten 09-07-2018, www.afm.nl.

[8] კამერსუკკენ II 2017/18, 34 808, 3, გვ. 4 (MvT).

[9] 'Meldergroepen', FIU 09-07-2018, www.fiu-nederland.nl.

Share