ახალი ცვლილება ჰოლანდიის მინდობილობის ოფისის ზედამხედველობის შესახებ კანონში

ჰოლანდიის ნდობის ოფისების ზედამხედველობის აქტი

ნიდერლანდების სამეურვეო ოფისების ზედამხედველობის შესახებ ახალი ცვლილების შეტანის შესახებ და საცხოვრებელი პლუსის უზრუნველყოფა

ბოლო წლების განმავლობაში ჰოლანდიის სანდო სექტორი გახდა უაღრესად რეგულირებული სექტორი. ნორვეგიაში ნდობის ოფისები მკაცრი ზედამხედველობით ხორციელდება. ამის მიზეზი ის არის, რომ მარეგულირებელმა საბოლოოდ გააცნობიერა და გააცნობიერა, რომ სამეურვეო ოფისებს დიდი საფრთხე აქვთ, რომ ჩაერთონ ფულის გათეთრებაში ან გაყალბებულ მხარეებთან ბიზნესის წარმოებაში. იმისათვის, რომ შეეძლოთ ნდობის ოფისების ზედამხედველობა და დარგის რეგულირება, ჰოლანდიის მინდობილობის ოფისის ზედამხედველობის აქტი (Wtt) ამოქმედდა 2004 წელს. ამ კანონის საფუძველზე, ნდობის სამსახურებმა უნდა აკმაყოფილებდეს რამდენიმე მოთხოვნას, რათა შეძლოთ აწარმოონ თავიანთი საქმიანობა. ამას წინათ კიდევ ერთი ცვლილება შევიდა Wtt, რომელიც ძალაში შევიდა 1 წლის 2019 იანვარს. ეს საკანონმდებლო ცვლილება, სხვა საკითხებთან ერთად, გულისხმობს, რომ WT- ს მიხედვით საცხოვრებლის მიმწოდებლის განმარტება უფრო ფართოა. ამ ცვლილების შედეგად, უფრო მეტი ინსტიტუტი შედის WTT– ს ფარგლებში, რამაც შეიძლება მნიშვნელოვანი შედეგები მოიტანოს ამ ინსტიტუტებისთვის. ამ სტატიაში იქნება განმარტებული, თუ რას გულისხმობს WTT– ის ცვლილება საცხოვრებლის მიწოდებასთან დაკავშირებით და რა არის ცვლილებების პრაქტიკული შედეგები ამ სფეროში.

ნიდერლანდების მინდობილობის ოფისის ზედამხედველობის შესახებ ახალი ცვლილების შეტანის შესახებ და საცხოვრებელი პლიუსის უზრუნველყოფა

1. ჰოლანდიის მინდობილობის ოფისის ზედამხედველობის აქტის საფუძველი

 სამეურვეო ოფისი არის იურიდიული პირი, კომპანია ან ფიზიკური პირი, რომელიც, პროფესიონალურად ან კომერციულად, უზრუნველყოფს ერთ ან მეტ ნდობას, სხვა იურიდიული პირების ან კომპანიების გარეშე. როგორც WTT– ის სახელი უკვე მიუთითებს, ნდობის ოფისები ექვემდებარებიან ზედამხედველობას. ზედამხედველი ორგანოა ჰოლანდიის ცენტრალური ბანკი. ჰოლანდიის ცენტრალური ბანკის ნებართვის გარეშე, ნდობის ოფისებს არ აქვთ უფლება ნიდერლანდების ოფისებიდან მუშაობდნენ. WTT სხვა საკითხებთან ერთად მოიცავს ნდობის ოფისის განმარტებას და იმ მოთხოვნებს, რომლებიც ნიდერლანდების სამარშრუტო ოფისებმა უნდა აკმაყოფილებდეს ნებართვის მისაღებად. WTT კლასიფიკაციას უწევს ნდობის სერვისების ხუთ კატეგორიას. ორგანიზაციები, რომლებიც უზრუნველყოფენ ამ მომსახურებას, განისაზღვრება როგორც სამეურვეო ოფისი და საჭიროებენ ნებართვას Wttt- ის მიხედვით. ეს ეხება შემდეგ მომსახურებებს:

  • იურიდიული პირის ან კომპანიის დირექტორი ან პარტნიორი;
  • მისამართის ან საფოსტო მისამართი, დამატებითი სერვისების მიწოდება (საცხოვრებელი პლუსის მიწოდება);
  • კონდუქტორი კომპანიის გამოყენება კლიენტის სასარგებლოდ;
  • იურიდიული პირების გაყიდვაში ან შუამავლობით;
  • რწმუნებული

ნიდერლანდების ხელისუფლებას ჰქონდა სხვადასხვა მიზეზი Wtt– ის შემოღებისათვის. Wtt– ის შემოღებამდე, ნდობის სექტორი, ან ძნელად, არ იქნა შერჩეული, განსაკუთრებით მცირე ჯგუფების მცირე ჯგუფთან დაკავშირებით. ზედამხედველობის შემოღებით, ნდობის სექტორის უკეთესი ხედვის მიღწევა შეიძლება. Wtt– ის დანერგვის მეორე მიზეზი არის ის, რომ საერთაშორისო ორგანიზაციებმა, როგორიცაა ფინანსური სამოქმედო ჯგუფმა, აღნიშნეს ნდობის ოფისების რისკის გაზრდა, მათ შორის, ფულის გათეთრებასა და ფისკალურ თავის არიდებაში. ამ ორგანიზაციების თანახმად, ნდობის სექტორში არსებობდა მთლიანობის რისკი, რომელიც რეგულირებისა და ზედამხედველობის საშუალებით უნდა ხდებოდა მართვადი. ამ საერთაშორისო ინსტიტუტებმა ასევე რეკომენდებული ზომები მიიღეს, მათ შორის, იცოდეთ თქვენი მომხმარებლების პრინციპი, რომელიც ფოკუსირებულია უხრწნელ ბიზნეს ოპერაციებზე და სადაც ნდობის ოფისებმა უნდა იცოდნენ, ვისთან არიან ბიზნესის წარმოება. მიზანია ხელი შეუშალოს თაღლითურ ან კრიმინალურ მხარეებთან ბიზნესის წარმოებას. Wtt– ის დანერგვის ბოლო მიზეზი არის ის, რომ ნიდერლანდებში ნდობის ოფისებთან დაკავშირებული თვითრეგულირება საკმარისად არ მიიჩნიეს. ყველა ნდობის ოფისი არ ექვემდებარებოდა ერთსა და იმავე წესებს, რადგან ყველა ოფისი არ იყო გაერთიანებული ფილიალში ან პროფესიულ ორგანიზაციაში. უფრო მეტიც, სამეთვალყურეო ორგანო, რომელსაც წესების დაცვა შეეძლო, არ არსებობდა. [1] შემდეგ Wtt- მა უზრუნველყო ნდობის ოფისების შესახებ მკაფიო რეგულაციის დამყარება და ზემოხსენებული პრობლემების მოგვარება.

2. საცხოვრებელი პლუს მომსახურების მიწოდების განმარტება

 2004 წელს Wtt– ის დანერგვის შემდეგ, ამ კანონში რეგულარულად შეიტანეს ცვლილებები. 6 წლის 2018 ნოემბერს ნიდერლანდების სენატმა მიიღო ახალი შესწორება Wtt. ჰოლანდიური ნდობის ოფისის ზედამხედველობის ახალი აქტით 2018 (Wtt 2018), რომელიც ძალაში შევიდა 1 წლის 2019 იანვარს, მკაცრდება მოთხოვნები, რომლებიც ენდობა ოფისებს. ამ ცვლილებამ, სხვათა შორის, გააფართოვა კონცეფცია "საცხოვრებელი პლუსის უზრუნველყოფა". ძველი Wtt– ით შემდეგი სერვისი ითვლებოდა ნდობის სერვისად: მისამართის მიწოდება იურიდიული პირისათვის დამატებითი სერვისების შესრულებასთან ერთად. ამას ასევე ეძახიან საცხოვრებელი პლუსის უზრუნველყოფა.

უპირველეს ყოვლისა, მნიშვნელოვანია იმის გაგება, თუ რაში მდგომარეობს საცხოვრებლის მიწოდება. Wtt- ს თანახმად, საცხოვრებელი ადგილის უზრუნველყოფაა საფოსტო მისამართის ან ვიზიტის მისამართის მიწოდება, შეკვეთით ან იურიდიული პირის, კომპანიის ან ფიზიკური პირის, რომელიც არ მიეკუთვნება იმავე ჯგუფს, როგორც მისამართის მიმწოდებელი. თუ პირი, რომელიც უზრუნველყოფს მისამართს, დამატებით მომსახურებას ახორციელებს ამ დებულების გარდა, ჩვენ ვსაუბრობთ საცხოვრებელი პლუსზე. ერთად, ეს საქმიანობები ითვლება ნდობის სერვისადმი Wtt- ს მიხედვით. შემდეგი დამატებითი სერვისები ეხებოდა ძველი WTT– ს:

  • რჩევების მიცემა ან დახმარების გაწევა კერძო სამართალში, გარდა მიღებისა საქმიანობის მიღება;
  • საგადასახადო რჩევების მიცემა ან საგადასახადო დეკლარაციისა და მასთან დაკავშირებული მომსახურების ზრუნვა;
  • წლიური ანგარიშების მომზადებას, შეფასებას ან აუდიტს, რომლებიც უკავშირდება წლიური ანგარიშების მომზადებას ან ადმინისტრაციების ჩატარებას;
  • დირექტორის დაქირავება იურიდიული პირის ან კომპანიისთვის;
  • სხვა დამატებითი საქმიანობები, რომლებიც განსაზღვრულია ზოგადი ადმინისტრაციული ბრძანებით.

საცხოვრებლის მიწოდება, ზემოთ ნახსენები ერთ-ერთი დამატებითი სერვისის შესრულებასთან ერთად, ძველი WTT– ს ქვეშ ითვლება ნდობის სამსახურად. ორგანიზაციებს, რომლებიც უზრუნველყოფენ მომსახურების ამ კომბინაციას, უნდა ჰქონდეთ ნებართვა Wtt– ის მიხედვით.

Wtt 2018-ის პირობებში, დამატებითი სერვისები ოდნავ შეიცვალა. ახლა ეს ეხება შემდეგ საქმიანობას:

  • იურიდიული კონსულტაციის გაწევა ან დახმარების გაწევა, გარდა მიღებისა საქმიანობის მიღება;
  • საგადასახადო დეკლარაციებსა და მათთან დაკავშირებულ მომსახურებაზე ზრუნვა;
  • წლიური ანგარიშების მომზადებას, შეფასებას ან აუდიტს, რომლებიც უკავშირდება წლიური ანგარიშების მომზადებას ან ადმინისტრაციების ჩატარებას;
  • დირექტორის დაქირავება იურიდიული პირის ან კომპანიისთვის;
  • სხვა დამატებითი საქმიანობები, რომლებიც განსაზღვრულია ზოგადი ადმინისტრაციული ბრძანებით.

აშკარაა, რომ Wtt 2018-ით გათვალისწინებული დამატებითი სერვისები არ გამოირჩევა ბევრი WT– ის პირობებში არსებული დამატებითი სერვისებიდან. პირველი პუნქტით გათვალისწინებული რჩევების მიცემის განმარტება ოდნავ გაფართოვდა და საგადასახადო რჩევების მიწოდება ამოღებულია განმარტებადან, მაგრამ წინააღმდეგ შემთხვევაში ეს ეხება თითქმის იგივე დამატებით მომსახურებებს.

მიუხედავად ამისა, როდესაც Wtt 2018 შევადარებთ ძველ Wtt- ს, დიდი ცვლილებაა შესაძლებელი საცხოვრებელი პლუსის უზრუნველყოფასთან დაკავშირებით. 3 წლის მე -4 მუხლის მე -2018 პუნქტის ქვეპუნქტის თანახმად, იკრძალება ამ კანონის საფუძველზე ნებართვის გარეშე საქმიანობის განხორციელება, რომლებიც მიმართულია როგორც საფოსტო მისამართის მიწოდებაზე, ან მისასვლელი მისამართის მითითებით, როგორც ეს მოცემულია ნაწილში. ბ) სამეურვეო მომსახურების განსაზღვრა და ამ ნაწილში მითითებული დამატებითი სერვისების შესრულებისას, ერთი და იგივე ფიზიკური პირის, იურიდიული პირის ან კომპანიის სასარგებლოდ.[2]

ეს აკრძალვა წარმოიშვა იმიტომ, რომ ხშირად საცხოვრებლის უზრუნველყოფა და დამატებითი სერვისების შესრულება ხდება პრაქტიკაში გამოყოფილირაც ნიშნავს, რომ ამ სერვისებს არ აწარმოებს ერთი და იგივე პარტია. ამის ნაცვლად, მაგალითად, ერთი მხარე ასრულებს დამატებით მომსახურებებს და შემდეგ მოაქვს კლიენტთან კონტაქტში სხვა მხარეთან, რომელიც უზრუნველყოფს საცხოვრებელ ადგილს. იმის გამო, რომ დამატებითი სერვისების შესრულება და საცხოვრებელი ადგილის უზრუნველყოფა არ განხორციელებულა ერთი და იმავე მხარის მიერ, ჩვენ პრინციპში არ ვსაუბრობთ ნდობის სამსახურის შესახებ ძველი WTT. ამ სერვისების განცალკევებით, ასევე არ არის საჭირო ძველი WTT– ის მიხედვით საჭირო ნებართვა და ამ ნებართვის მოპოვების ვალდებულება თავიდან აიცილა. სამომავლოდ ნდობის სერვისების ამგვარი განცალკევების თავიდან ასაცილებლად, აკრძალვა შედის მე -3 მუხლის მე -4 პუნქტის ქვეპუნქტში, W W 2018 XNUMX-ში.

3. ნდობის სამსახურების გამიჯვნის აკრძალვის პრაქტიკული შედეგები

ძველი WTT– ის თანახმად, მომსახურების მიმწოდებლის საქმიანობა, რომელიც განასხვავებს საცხოვრებლის უზრუნველყოფას და დამატებით საქმიანობას, და ამ სერვისების შესრულება სხვადასხვა მხარის მიერ, არ მოიცავს სამეურვეო სამსახურის განმარტებას. ამასთან, მე -3 მუხლის მე -4 პუნქტით, ქვეპუნქტი 2018 წლის ქვეპუნქტით, ასევე აკრძალულია მხარეებისთვის, რომლებიც სამეურვეო მომსახურებას გამოყოფენ, განახორციელონ ასეთი საქმიანობა ნებართვის გარეშე. ეს ნიშნავს, რომ მხარეებს, რომელთაც სურთ გააგრძელონ თავიანთი საქმიანობის განხორციელება ამ გზით, საჭიროებენ ნებართვას და, შესაბამისად, ექვემდებარებიან ჰოლანდიის ეროვნული ბანკის მეთვალყურეობას.

აკრძალვა ითვალისწინებს იმას, რომ მომსახურების მიმწოდებლებმა უზრუნველყონ ნდობის სერვისი Wtt 2018-ის შესაბამისად, როდესაც ისინი ახორციელებენ საქმიანობას, რომელიც მიმართულია როგორც საცხოვრებლის მიწოდებაზე, ასევე დამატებითი სერვისების შესრულებაზე. შესაბამისად, მომსახურების მიმწოდებელს უფლება არ აქვს შეასრულოს დამატებითი სერვისები და შემდგომში მოახდინოს თავის კლიენტთან კონტაქტი სხვა მხარეთან, რომელიც უზრუნველყოფს საცხოვრებელ ადგილს, გარეშე ნებართვის გარეშე. ამასთან, მომსახურების მიმწოდებელია დაუშვებელია შუამავლობის მოვალეობის შემსრულებლად, კლიენტთან სხვადასხვა მხარესთან კონტაქტის შემოღებით, რომელსაც შეუძლია უზრუნველყოს საცხოვრებელი ადგილის მიწოდება და დამატებითი სერვისების შესრულება, ნებართვის გარეშე.[3] ეს იმ შემთხვევაშიც კი ხდება, როდესაც ეს შუამავალი თავად არ უზრუნველყოფს საცხოვრებელ ადგილს და არც ასრულებს დამატებით მომსახურებებს.

4. კლიენტების მითითება საცხოვრებლის სპეციალურ პროვაიდერებზე

პრაქტიკაში, ხშირად არიან მხარეები, რომლებიც ასრულებენ დამატებით მომსახურებას და შემდგომში კლიენტს მიმართავენ საცხოვრებლის სპეციალურ პროვაიდერს. ამ რეფერალის სანაცვლოდ, საცხოვრებელი სახლის მიმწოდებელი ხშირად იხდის საკომისიოს იმ მხარეს, რომელიც მიმართავს კლიენტს. ამასთან, Wtt 2018-ის თანახმად, აღარ არის დაშვებული, რომ სერვისის მიმწოდებლები ითანამშრომლებენ და განზრახ გამოყოფენ თავიანთ მომსახურებას, რათა თავიდან აიცილონ Wtt. როდესაც ორგანიზაცია ახორციელებს დამატებით მომსახურებას კლიენტებისთვის, დაუშვებელია ამ კლიენტებთან მიმართვა საცხოვრებლის სპეციალურ პროვაიდერებზე. ეს კერძოდ გულისხმობს, რომ მხარეებს შორის არსებობს თანამშრომლობა, რომელიც მიზნად ისახავს ხელი შეუწყოს WT. უფრო მეტიც, როდესაც კომისია მიიღება რეფერალების მისაღებად, აშკარაა, რომ მხარეებს შორის თანამშრომლობაა, რომელშიც სამეურვეო სამსახურები გამოყოფილია.

WT– ს შესაბამისი სტატია საუბრობს საქმიანობის შესრულებაზე მიზნად ისახავს როგორც საფოსტო მისამართის, ისე ვიზიტის მისამართის მიწოდება და დამატებითი სერვისების შესრულების დროს. ცვლილების მემორანდუმი ეხება კლიენტთან კონტაქტში მოყვანა სხვადასხვა პარტიებთან. [4] Wtt 2018 არის ახალი კანონი, ამიტომ ამ ეტაპზე არ არსებობს სასამართლო გადაწყვეტილებები ამ კანონის შესახებ. გარდა ამისა, შესაბამის ლიტერატურაში განხილულია მხოლოდ ის ცვლილებები, რომლებიც ამ კანონში შედის. ეს ნიშნავს, რომ ამ ეტაპზე ჯერ გაურკვეველია, თუ როგორ იმუშავებს კანონი პრაქტიკაში. შედეგად, ამ ეტაპზე ჩვენ არ ვიცით რომელი მოქმედებები ხვდება ზუსტად ”მიზნად ისახავს” და ”კონტაქტი”. ამრიგად, ამჟამად შეუძლებელია იმის თქმა, თუ რომელი ქმედებები ხვდება 3 წლის მე -4 მუხლის მე -2018 პუნქტის ქვეპუნქტის აკრძალვას. ამასთან, დარწმუნებულია, რომ ეს არის მოცურების მასშტაბი. საცხოვრებელი ადგილის კონკრეტულ მომწოდებლებზე მითითება და ამ რეფერენციებისთვის კომისიის მიღება ითვლება კლიენტების საცხოვრებელი ადგილის მიმწოდებელთან კონტაქტის დამყარებად. საცხოვრებლის სპეციფიკური მიმწოდებლების რეკომენდაცია, რომლებთანაც კარგი გამოცდილება აქვთ, საფრთხეს წარმოადგენს, თუმცა, ძირითადად, კლიენტი პირდაპირ არ არის მოხსენიებული საცხოვრებელი ადგილის მიმწოდებლად. ამასთან, ამ შემთხვევაში აღნიშნულია საცხოვრებელი ადგილის კონკრეტული პროვაიდერი, რომელსაც შეუძლია დაუკავშირდეს კლიენტს. დიდი შანსია, რომ ეს განიხილება როგორც 'კლიენტის კონტაქტი' საცხოვრებელი ადგილის მიმწოდებელთან. ყოველივე ამის შემდეგ, ამ შემთხვევაში კლიენტს არ უწევს ძალისხმევა, რომ თვითონ მოძებნოს საცხოვრებელი ადგილის მიმწოდებელი. ჯერ კიდევ საკითხავია, ვსაუბრობთ თუ არა 'კლიენტის კონტაქტზე', როდესაც კლიენტი იგზავნება შევსებულ Google ძიების გვერდზე. ეს იმიტომ ხდება, რომ ამით საცხოვრებლის სპეციფიკური მიმწოდებელი არ არის რეკომენდებული, მაგრამ დაწესებულება კლიენტს აწვდის საცხოვრებლის პროვაიდერების სახელებს. იმის გასარკვევად, თუ რომელი მოქმედებები აკრძალვის სფეროში შედის, სასამართლო დებულებაში შემდგომი შემუშავება უნდა მოხდეს იურიდიული დებულების შესაბამისად.

5. დასკვნა

ნათელია, რომ Wtt 2018 შეიძლება ჰქონდეს ძირითადი შედეგები იმ მხარეებისთვის, რომლებიც დამატებით მომსახურებას ასრულებენ და ამავე დროს თავიანთი კლიენტები სხვა მხარეს მიმართავენ, რომელთაც შეუძლიათ საცხოვრებლის მიწოდება. ძველი WTT– ის პირობებში ეს ინსტიტუტები არ შედიოდა WT– ს ფარგლებში და ამიტომ არ საჭიროებდა ნებართვას Wtt– ს მიხედვით. ამასთან, WTE 2018 ძალაში შესვლის შემდეგ, არსებობს აკრძალვა ნდობის სამსახურების ე.წ. გამიჯვნის შესახებ. ამიერიდან, დაწესებულებები, რომლებიც ასრულებენ საქმიანობას, რომელიც ფოკუსირებულია როგორც საცხოვრებელი ადგილის უზრუნველყოფაზე, ასევე დამატებითი სერვისების შესრულებაზე, ექვემდებარებიან შსს-ს ჩარჩოებს და საჭიროებენ ნებართვის მოპოვებას ამ კანონის შესაბამისად. პრაქტიკაში, არსებობს მრავალი ორგანიზაცია, რომლებიც ასრულებენ დამატებით მომსახურებას და შემდეგ თავიანთ კლიენტებს მიმართავენ საცხოვრებლის მიმწოდებელს. თითოეული კლიენტისთვის, რომელზეც ისინი მოიხსენიებენ, ისინი იღებენ კომისიას საცხოვრებლის მიმწოდებლის მხრიდან. ამასთან, Wtt 2018 ძალაში შესვლის შემდეგ, აღარ არის დაშვებული მომსახურების მიმწოდებლებთან თანამშრომლობა და განზრახ განცალკევებული მომსახურება, რათა თავიდან აიცილონ Wtt. ორგანიზაციებმა, რომლებიც ამ საფუძველზე მუშაობენ, კრიტიკულად უნდა მიხედონ თავიანთ საქმიანობას. ამ ორგანიზაციებს აქვთ ორი ვარიანტი: ისინი არეგულირებენ თავიანთ საქმიანობას, ან ისინი WT- ს შემადგენლობაში შედიან და, შესაბამისად, საჭიროებენ ნებართვას და ექვემდებარებიან ჰოლანდიის ცენტრალური ბანკის ზედამხედველობას.

კონტაქტი

თუ ამ სტატიის წაკითხვის შემდეგ გაქვთ შეკითხვები ან კომენტარები, გთხოვთ მოგერიდებათ დაუკავშირდით ქალბატონს. მაქსიმ ჰოდაკი, იურისტი Law & More მეშვეობით maxim.hodak@lawandmore.nl, ან mr. ტომ მევისი, იურისტის ადვოკატი Law & More tom.meevis@lawandmore.nl მეშვეობით, ან დარეკეთ +31 (0) 40-3690680.

 

[1] კ. ფრიელინკი, Toezicht Trustkantoren ნიდერლენდში, დევენტერი: ვოლტერსი კლაუვერ ნედერლენდი 2004 წ.

[2] კამერსუკკენ II 2017/18, 34 910, 7 (ნოტა ვან ვიციგინგი).

[3] კამერსუკკენ II 2017/18, 34 910, 7 (ნოტა ვან ვიციგინგი).

[4] კამერსუკკენ II 2017/18, 34 910, 7 (ნოტა ვან ვიციგინგი).

Law & More