კარგი ღობეები კარგ მეზობლებს ხდის

კარგი ღობეები კარგ მეზობლებს ხდის

კარგი ღობეები კარგ მეზობლებს ხდის - მთავრობის რეაქცია კიბერდანაშაულთან დაკავშირებით და ტექნოლოგიისა და ინტერნეტის განვითარებაზე

შესავალი

ზოგიერთმა თქვენგანმა ალბათ იცის, რომ ჰობიდ ვაქვეყნებ წიგნებს აღმოსავლეთ ევროპის ენებიდან ინგლისურ და ჰოლანდიურ თარგმანში – https://glagoslav.com. ჩემი ერთ-ერთი ბოლო პუბლიკაცია არის ცნობილი რუსი ადვოკატის ანატოლი კუჩერენას მიერ დაწერილი წიგნი, რომელიც აწარმოებს სნოუდენის საქმეს რუსეთში. ავტორმა დაწერა წიგნი თავისი კლიენტის ედვარდ სნოუდენის რეალურ ისტორიაზე - რვაფეხის დრო, რომელიც გახდა საფუძველი ახლახან გამოსული ჰოლივუდური ფილმის "სნოუდენის" სცენარისთვის, რომლის რეჟისორია გამოჩენილი ამერიკელი კინორეჟისორი ოლივერ სტოუნი.

ედუარდ სნოუდენი ცნობილი გახდა, რომ არის სასულიერო პირი, დიდი რაოდენობით კონფიდენციალური ინფორმაცია გაჟონა CIA- ს, NSA- ს და GCHQ- ს "ჯაშუშური საქმიანობის შესახებ" პრესაში. ფილმს შორის ნაჩვენებია პროგრამა "PRISM", რომლის საშუალებითაც NSA შეეძლო სატელეკომუნიკაციო ფართომასშტაბიანი და წინასწარი ინდივიდუალური სასამართლო უფლებამოსილების გარეშე. ბევრი ნახავს ამ საქმიანობებს, როგორც შორს წაშლილს და აღწერს მათ, როგორც ამერიკული სცენების გამოსახულებას. იურიდიული რეალობა, რომელშიც ვცხოვრობთ, საპირისპიროა. რაც ბევრმა არ იცის, რომ შედარებითი სიტუაციები უფრო ხშირად ხდება, ვიდრე შენ ფიქრობ. ჰოლანდიაშიც კი. კერძოდ, 20 წლის 2016 დეკემბერს, ნიდერლანდების წარმომადგენელთა პალატამ მიიღო კანონპროექტი, რომელიც დაცულია კონფიდენციალურობის შესახებ, ”Computercriminaliteit III” (”კიბერდანაშაული III”).

კომპიუტერული კრიმინალისტიკა III

კანონპროექტი Computercriminaliteit III, რომელიც ჯერ კიდევ უნდა მიიღოს ნიდერლანდების სენატმა და რომლის მრავალიც უკვე ლოცულობს მისი წარუმატებლობისთვის, მიზნად ისახავს გამომძიებელ ოფიცრებს (პოლიციას, სამეფო კონსტაბულაციას და სპეციალურ საგამოძიებო ორგანოებს, როგორიცაა FIOD) გამოიძიოს (მაგ. კოპირება, დაკვირვება, ინტერპრეტაცია და მიუწვდომელი ინფორმაციის გაკეთება) "ავტომატიზირებული ოპერაციები" ან "კომპიუტერიზებული მოწყობილობები" (საერო ხალხისთვის: მოწყობილობები, როგორიცაა კომპიუტერები და მობილური ტელეფონები) სერიოზული დანაშაულის გამოვლენის მიზნით. მთავრობის თანახმად, აუცილებელი იყო გამომძიებელ ოფიცრებს მიენიჭათ მოქალაქეების უხეშად თვალთვალისთვის, რადგან თანამედროვე დროში დანაშაულის ნაკლებად მიკვლევა ხდება ციფრული ანონიმურობისა და მონაცემთა დაშიფვრის გამო. კანონპროექტთან დაკავშირებით გამოქვეყნებულ განმარტებით მემორანდუმში, რომელიც ძნელად წასაკითხი 114 გვერდია, აღწერილია ხუთი მიზანი, რომელთა საფუძველზეც შეიძლება გამოყენებულ იქნას საგამოძიებო უფლებამოსილებები:

  • კომპიუტერიზებული მოწყობილობის ან მომხმარებლის გარკვეული დეტალების დადგენა და დაპყრობა, როგორიცაა პირადობა ან ადგილმდებარეობა: უფრო კონკრეტულად, ეს ნიშნავს იმას, რომ გამომძიებლებს შეუძლიათ საიდუმლოდ მოიძიონ კომპიუტერები, მარშრუტიზატორები და მობილური ტელეფონები, რათა მიიღონ ინფორმაცია, როგორიცაა IP მისამართი ან IMEI ნომერი.
  • კომპიუტერულ მოწყობილობაში შენახული მონაცემების ჩანაწერიგამომძიებლებს შეუძლიათ ჩაწერონ ის მონაცემები, რომლებიც საჭიროა სიმართლის დადგენის მიზნით და სერიოზული დანაშაულის გადასაჭრელად. შეიძლება ვიფიქროთ ბავშვთა პორნოგრაფიის სურათების ჩაწერაზე და დახურულ თემებზე შესვლის დეტალებზე.
  • მონაცემების მიუწვდომელი მიღება: შესაძლებელი გახდება მონაცემების შექმნა, რომლითაც დანაშაული მიუწვდომელია, დანაშაულის დასრულების ან მომავალი დანაშაულების თავიდან ასაცილებლად. განმარტებითი მემორანდუმის თანახმად, ამ გზით შესაძლებელი უნდა გახდეს ბოტნეტების წინააღმდეგ ბრძოლა.
  • (კონფიდენციალური) კომუნიკაციების ჩაწერისა და ჩაწერის ორდერის აღსრულება: გარკვეულ პირობებში შესაძლებელი გახდება ინფორმაციის ჩაწერა და ჩაწერა საკომუნიკაციო მომსახურების მიმწოდებლის თანამშრომლობის გარეშე ან მის გარეშე.
  • სისტემატური დაკვირვების შესახებ ბრძანების შესრულება: გამომძიებლები შეძლებენ დაადგინონ ადგილმდებარეობა და დააკონტროლონ ეჭვმიტანილის მოძრაობები, შესაძლოა კომპიუტერულ მოწყობილობაზე სპეციალური პროგრამული უზრუნველყოფის დისტანციურად დაყენებით.

პირები თვლიან, რომ ამ უფლებამოსილების გამოყენება მხოლოდ კიბერდანაშაულის შემთხვევაში შეიძლება იმედგაცრუებული იყოს. საგამოძიებო უფლებამოსილება, როგორც ეს აღინიშნა პირველი და ბოლო ორი ტყვიის წერტილით, როგორც ზემოთ აღწერილი, შეიძლება გამოყენებულ იქნეს იმ დანაშაულების შემთხვევაში, რომლისთვისაც ნებადართულია დროებითი პატიმრობა, რაც გამოიყოფა იმ დანაშაულობებისთვის, რომელთათვისაც კანონი განსაზღვრავს მინიმუმ 4 წლის ვადით. მეორე და მესამე მიზანსთან დაკავშირებული საგამოძიებო უფლებამოსილება შეიძლება გამოყენებულ იქნას მხოლოდ იმ დანაშაულების შემთხვევაში, რომლისთვისაც კანონი განსაზღვრავს მინიმუმ 8 წლის ვადით. ამასთანავე, საბჭოში ზოგადი ბრძანებით შეიძლება მიეთითოს დანაშაული, რომელიც ჩადენილია ავტომატიზირებული ოპერაციით, რომლის აშკარა სოციალური მნიშვნელობაცაა, რომ დანაშაული დასრულდა და დამნაშავეები დევნის. საბედნიეროდ, ავტომატიზირებული ოპერაციების შეღწევა შესაძლებელია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ეჭვმიტანილი იყენებს მოწყობილობას.

იურიდიული ასპექტები

ჯოჯოხეთისაკენ მიმავალი გზა კარგი გეგმით არის გაწყობილი, სათანადო ზედამხედველობა არასდროს არის ზედმეტი. კანონპროექტით მინიჭებული საგამოძიებო უფლებამოსილება შეიძლება ფარული გზით განხორციელდეს, მაგრამ ამგვარი ინსტრუმენტის გამოყენების მოთხოვნა შეიძლება მხოლოდ პროკურორმა განახორციელოს. საჭიროა სამეთვალყურეო მოსამართლის წინასწარი უფლებამოსილება და სახალხო პროკურატურის დეპარტამენტის „ცენტრალურ ტომიტებზე დაკვირვება“ აფასებს ინსტრუმენტის მიზანს. გარდა ამისა, და როგორც უკვე აღვნიშნეთ, არსებობს ზოგადი შეზღუდვა უფლებამოსილების გამოყენებისთვის დანაშაულზე, მინიმუმ 4 ან 8 წლის ვადით. ნებისმიერ შემთხვევაში, საჭიროა პროპორციულობისა და შვილობილი ფლობის მოთხოვნები, აგრეთვე არსებითი და საპროცესო მოთხოვნები.

სხვა სიახლეები

ახლა განხილული იქნა კანონპროექტი Computercriminaliteit III– ის ყველაზე მნიშვნელოვანი ასპექტი. ამასთან, მე შევნიშნე, რომ მედიის უმრავლესობამ დაჩაგრულმა ტირიანმა დაავიწყდა კანონპროექტის დამატებით მნიშვნელოვან თემებზე მსჯელობა. პირველი ის არის, რომ კანონპროექტი ასევე შემოიღებს 'მოზარდთა სატყუარას' გამოყენების შესაძლებლობას, რათა ნახმარიყოს "მოსიარულეები". Groomers შეიძლება ჩაითვალოს, როგორც საყვარელი ბიჭების ციფრული ვერსია; არასრულწლოვებთან სექსუალური კონტაქტის ციფრული ძიება. გარდა ამისა, უფრო ადვილი გახდება გაძარცული მონაცემების მიმღებისა და თაღლითური გამყიდველების დევნა, რომლებიც თავს იკავებენ იმ საქონლის ან მომსახურების მიწოდებისგან, რომლებიც მათ სთავაზობენ ინტერნეტით.

კანონპროექტთან დაკავშირებული საჩივრები Computercriminaliteit III

შემოთავაზებული კანონი პოტენციურად უზრუნველყოფს უზარმაზარ შეჭრას ნიდერლანდების მოქალაქეების კონფიდენციალურობაზე. კანონის მოქმედება უსასრულოდ ფართოა. მე შემიძლია ვიფიქრო ბევრ საჩივარზე, რომელთა შერჩევა მოიცავს იმ ფაქტს, რომ როდესაც ვხედავთ დანაშაულის შეზღუდვას მინიმუმ 4 წლის ვადით, დაუყოვნებლივ ვარაუდობენ, რომ ეს, ალბათ, წარმოადგენს გონივრულ საზღვარს და რომ ის ყოველთვის მოიცავს დანაშაულებს. დაუმეგობრებლად მძიმე. ამასთან, პირი, რომელიც შეგნებულად შედის მეორე ქორწინებაში და უარს იტყვის კონტრაქტის ინფორმირებაზე, უკვე შეიძლება მიესაჯა 6 წლით. გარდა ამისა, ეს შეიძლება იყოს შემთხვევა, რომ საბოლოოდ ეჭვმიტანილი აღმოჩნდება უდანაშაულო. შემდეგ მას არა მხოლოდ მისი დეტალების საფუძვლიანად გადახედვა შეეძლო, არამედ, შესაძლოა, სხვების ის დეტალებიც, რომელთაც საერთო არაფერი ჰქონდათ საბოლოოდ არ ჩადენილ დანაშაულთან. ყოველივე ამის შემდეგ, კომპიუტერები და ტელეფონები "სრულყოფილებას" იყენებენ მეგობრების, ოჯახის, დამსაქმებლებისა და უამრავი სხვა ადამიანის დასაკავშირებლად. ამასთან, საეჭვოა, აქვთ თუ არა კანონპროექტზე დაფუძნებული თხოვნების დამტკიცებასა და ზედამხედველობაზე პასუხისმგებელ პირებს საკმარისი სპეციალიზირებული ცოდნა, რომ სწორად გააკეთონ მოთხოვნა. ამგვარი კანონმდებლობა თითქმის დღეს აუცილებელ ბოროტებად გამოიყურება. თითქმის ყველას ერთხელ მოუწია გაუმკლავდეს ინტერნეტ თაღლითობებთან და დაძაბულობამ ძალიან იმოქმედა, როდესაც ვიღაცამ იყიდა ყალბი კონცერტის ბილეთი ონლაინ ბაზარზე. უფრო მეტიც, არავის იმედი არ ექნება, რომ მისი შვილი ყოველდღიურ დათვალიერების დროს დაუკავშირდეს iffy ფიგურას. რჩება კითხვა, არის თუ არა კანონპროექტი Computercriminaliteit III, თავისი ფართო შესაძლებლობებით, წასასვლელი.

დასკვნა

კანონპროექტი Computercriminaliteit III, როგორც ჩანს, გახდა გარკვეულწილად აუცილებელი ბოროტება. კანონპროექტი საგამოძიებო ორგანოებს შესაძლებლობების ფართო ხარისხს აძლევს ეჭვმიტანილთა კომპიუტერიზებულ სამუშაოებზე წვდომისათვის. Snowden– ის საქმესთან შედარებით, კანონპროექტი მნიშვნელოვნად მეტ გარანტიას უზრუნველყოფს. ამასთან, ჯერ კიდევ საეჭვოა, არის თუ არა ეს გარანტიები, რომ არ მოხდეს ჰოლანდიის მოქალაქეების პირადი ცხოვრების ხელშეუხებლობის არაპროპორციული შეტევა და ყველაზე უარესი სცენარი, რომ ხელი არ შეუშალოს „Snowden 2.0“ -ს საქმიანობას.

Law & More