ზოგადი პირობები: რა უნდა იცოდეთ

როდესაც ყიდულობთ რამეს ვებ – მაღაზიაში - მაშინაც კი, სანამ ელექტრონულად გადაიხდიდით გადახდას, ხშირად მოგეთხოვებათ მონიშნოთ ყუთი, რომლითაც განაცხადებთ, რომ ეთანხმებით ვებ – მაღაზიის ზოგად პირობებს. თუ ამ ყუთს მონიშნეთ ზოგადი პირობების წაკითხვის გარეშე, თქვენ მრავალიდან ერთ – ერთი ხართ; ძნელად ვინმე კითხულობს მათ, სანამ არ მოხვდება. ამასთან, ეს სარისკოა. ზოგადი პირობები შეიძლება შეიცავდეს უსიამოვნო შინაარსს. ზოგადი პირობები, რაშია საქმე?

ზოგადი პირობები ხშირად უწოდებენ ხელშეკრულების მცირე ბეჭდვას. ისინი შეიცავს დამატებით წესებსა და წესებს, რომლებიც შეთანხმებულია ხელშეკრულებით. ნიდერლანდების სამოქალაქო კოდექსში შეგიძლიათ იხილოთ ის წესები, რომელთა ზოგადი პირობები უნდა აკმაყოფილებდეს ან რაზეც მათ პირდაპირ არ შეიძლება მიმართონ.

მუხლი 6: ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის 231 ქვეპუნქტი შემდეგი ზოგადი პირობებისა და პირობების განმარტებას მოიცავს:

"Ერთი ან მეტი დებულებები რომლებიც ფორმულირდება არაერთ ხელშეკრულებაში, გარდა გამონაკლისისა დებულებები შეთანხმების ძირითადი ელემენტების განხილვა, რამდენადაც ეს უკანასკნელი ნათელია და გასაგები ».

თავიდან ხელოვნება. 6: 231 ნიდერლანდების სამოქალაქო კოდექსის წერილობითი პუნქტების შესახებ ისაუბრა. ამასთან, რეგულაცია 2000/31 / EG, რომელიც ეხებოდა ელექტრონულ კომერციას, ამოიღეს სიტყვა «დაწერილი». ეს ნიშნავს, რომ სიტყვიერად მიმართული ზოგადი პირობები ასევე ლეგალურია.

კანონში საუბარია «მომხმარებელი» და «კონტრ-მხარე». მომხმარებელი არის ის, ვინც იყენებს ზოგად პირობებს ხელშეკრულებაში (ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის 6: 231 ქვეპუნქტი). ეს ჩვეულებრივ არის ადამიანი, ვინც ყიდის საქონელს. კონტრაქტორი არის ის, ვინც წერილობითი დოკუმენტის ხელმოწერით ან სხვა გზით ხდება, დაადასტურა, რომ მიღებული აქვს ზოგადი პირობები (ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის 6: 231 ქვეპუნქტი).

ხელშეკრულების ე.წ. ძირითადი ასპექტები არ განეკუთვნება ზოგადი პირობების იურიდიულ ფარგლებს. ეს ასპექტები არ წარმოადგენს ზოგადი პირობების ნაწილს. ეს ის შემთხვევაა, როდესაც პუნქტები ქმნიან შეთანხმების არსს. თუ ზოგად წესებსა და პირობებში შედის, ისინი არ არის მართებული. ძირითადი ასპექტი ეხება ხელშეკრულების ისეთ ასპექტებს, რომლებიც იმდენად მნიშვნელოვანია, რომ მათ გარეშე შეთანხმება ვერ განხორციელდებოდა, ხელშეკრულების გაფორმების განზრახვა ვერ განხორციელდებოდა.

თემების მაგალითები, რომლებიც ძირითადი ასპექტების მოსაპოვებელია, არის: პროდუქტი, რომელსაც ვაჭრობენ, ფასი, რომლის საწინააღმდეგო მხარემ უნდა გადაიხადოს და იმ საქონლის ხარისხი ან რაოდენობა, რომელიც გაიყიდა / შეიძინა.

ზოგადი პირობებისა და სამართლებრივი რეგულირების მიზანი სამჯერ არის:

  • ზოგადი პირობებისა და პირობების შინაარსზე სასამართლო კონტროლის გაძლიერება (დამცავი) მხარეების დასაცავად, რომლებზეც ზოგადი პირობები გამოიყენება, კერძოდ, მომხმარებლები.
  • მაქსიმალური იურიდიული უსაფრთხოების უზრუნველყოფა ზოგადი პირობების შინაარსთან მიმართებაში და (არა) მისაღები მიღებასთან დაკავშირებით.
  • ზოგადი პირობებისა და, მაგალითად, მხარეებს შორის დიალოგის სტიმულირება, რომლებიც მიზნად ისახავს დაინტერესებული პირების ინტერესების გაუმჯობესებას, როგორიცაა სამომხმარებლო ორგანიზაციები

კარგია გაითვალისწინოთ, რომ ზოგადი პირობების შესახებ სამართლებრივი რეგულირება არ ვრცელდება შრომითი ხელშეკრულებების, კოლექტიური შრომითი ხელშეკრულებების და საერთაშორისო სავაჭრო გარიგების შესახებ.

როდესაც ზოგადი პირობებისა და საკითხის სასამართლოში წარდგენა ხდება, მომხმარებელმა უნდა დაადასტუროს თავისი შეხედულებების სისწორე. მაგალითად, მას შეუძლია აღინიშნოს, რომ ზოგადი პირობები ადრე გამოყენებულ იქნა სხვა ხელშეკრულებებში. განაჩენის მთავარი მხარეა ის, რაც მხარეებმა გონივრულად შეიძლება დაიცვან ზოგადი პირობები და ის, რისი მოლოდინიც უნდა ჰქონდეთ ერთმანეთისგან. ეჭვის არსებობის შემთხვევაში, ფორმულირება, რომელიც ყველაზე პოზიტიურია მომხმარებლისთვის, ჭარბობს (ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის მე -6 მუხლის მე -238 პუნქტი).

მომხმარებელი ვალდებულია აცნობოს დამცველ მხარეს ზოგადი პირობების შესახებ (ნიდერლანდების სამოქალაქო კოდექსის 6: 234). მას შეუძლია შეასრულოს ეს ვალდებულება კონტრ-მხარეს გადასცეს ზოგადი პირობები და პირობები (ნიდერლანდების სამოქალაქო კოდექსის 6: 234: 1 პუნქტი 6). მომხმარებელმა უნდა შეძლოს დაამტკიცოს, რომ მან ეს გააკეთა. მისი გადაცემა შეუძლებელია, ხელშეკრულების გაფორმებამდე მომხმარებელმა უნდა აცნობოს დამცავ მხარეს, რომ არსებობს ზოგადი წესები და პირობები, თუ სად შეიძლება მათი პოვნა და წაკითხვა, მაგალითად, სავაჭრო პალატაში ან სასამართლო ადმინისტრაციაში (ხელოვნება 234: 1 პუნქტი XNUMX ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის XNUMX) ან მას შეუძლია მას გაუგზავნონ კონტრაქტორს, როდესაც მათ ჰკითხეს.

ეს უნდა გაკეთდეს დაუყოვნებლივ და მომხმარებლის ხარჯებით. თუ არა, სასამართლომ შეიძლება გამოაცხადოს ზოგადი პირობები ბათილად (ნიდერლანდების სამოქალაქო კოდექსის 6: 234), იმ პირობით, რომ მომხმარებელს შეუძლია გონივრულად დააკმაყოფილოს ეს მოთხოვნა. ზოგადი პირობების დაშვების უზრუნველყოფა ასევე შესაძლებელია ელექტრონულად. ეს წყდება ხელოვნებაში. 6: 234 პუნქტი, ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის 2 და 3. ნებისმიერ შემთხვევაში, ელექტრონული უზრუნველყოფა ნებადართულია, როდესაც შეთანხმება ელექტრონულად გაფორმდა.

ელექტრონული უზრუნველყოფის შემთხვევაში, მონაწილე მხარეს უნდა შეეძლოს ზოგადი პირობების შესანახად შენახვა და საკმარისი დრო მიეცეს მათ წასაკითხად. როდესაც ხელშეკრულება ელექტრონულად არ არის დადგენილი, დაპირისპირებული მხარე უნდა შეთანხმდეს ელექტრონულ უზრუნველყოფასთან (ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის მე -6 მუხლის მე -234 პუნქტი).

არის ამომწურავი ზემოთ აღწერილი რეგულაცია? ჰოლანდიის უზენაესი სასამართლოს განჩინებიდან (ECLI: NL: HR: 1999: ZC2977: Geurtzen / Kampstaal) შეიძლება დადგინდეს, რომ რეგულაცია ამომწურავი იყო. ამასთან, ამ დამატებით დასკვნაში უმაღლესი სასამართლო თავად უარყოფს. ცვლილებაში ნათქვამია, რომ როდესაც შეიძლება ვივარაუდოთ, რომ დაპირისპირებულმა მხარემ იცის ან შეიძლება მოსალოდნელია ზოგადი პირობების ცოდნა, ზოგადი პირობებისა და პირობების ბათილად ცნობა არ არის ვარიანტი.

ნიდერლანდების სამოქალაქო კოდექსში არ არის ნათქვამი, რა უნდა შეიცავდეს ზოგად პირობებსა და პირობებს, მაგრამ ნათქვამია, თუ რა არ შეიძლება. როგორც ზემოთ უკვე აღინიშნა, ეს არის ხელშეკრულების ძირითადი ასპექტები, როგორიცაა შეძენილი პროდუქტი, ხელშეკრულების ფასი და ხანგრძლივობა. გარდა ამისა, ა შავი სია და ნაცრისფერი სია გამოყენებულია შეფასებისას (არტ. 6: 236 და ნიდერლანდების სამოქალაქო კოდექსის 6: 237), რომლებიც შეიცავს არაგონივრულ დებულებებს. უნდა აღინიშნოს, რომ შავი და ნაცრისფერი ჩამონათვალი გამოიყენება, როდესაც ზოგადი პირობები ვრცელდება კომპანიასა და მომხმარებელს შორის შეთანხმებებზე (B2C).

ის შავი სია (ნიდერლანდების სამოქალაქო კოდექსის 6: 236) შეიცავს ის პუნქტები, რომლებიც, ზოგადი წესებისა და პირობების გათვალისწინებით, კანონით არ არის მიზანშეწონილი

შავ სიას აქვს სამი განყოფილება:

  1. რეგულაციები, რომლებიც ართმევს მოწინააღმდეგე მხარეს უფლებათა და კომპეტენციებს. ამის მაგალითია შესრულების უფლების ჩამორთმევა (ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის 6: 236 ქვეპუნქტი) ან ხელშეკრულების დათხოვნის უფლების გამორიცხვა ან შეზღუდვა (ნიდერლანდების სამოქალაქო კოდექსის 6: 236 ქვეპუნქტი).
  2. რეგულაციები, რომლებიც მომხმარებელს ანიჭებს დამატებით უფლებებს ან კომპეტენციებს. მაგალითად, პუნქტი, რომლის საშუალებითაც მომხმარებელს შეუძლია პროდუქტის ფასი გაზარდოს ხელშეკრულების გაფორმებიდან სამი თვის განმავლობაში, თუ დამნაშავე მხარეს არ მისცემს უფლება დაითხოვოს ხელშეკრულება ასეთ შემთხვევაში (ჰოლანდიური სამოქალაქო საზოგადოების მუხ. 6: 236 ქვეპუნქტი) კოდი).
  3. მრავალფეროვანი მტკიცებულებათა მრავალფეროვნება (ნიდერლანდების სამოქალაქო კოდექსის 6: 236 ქვეპუნქტი). მაგალითად, ხელმოწერის ავტომატური გაგრძელება ჟურნალში ან პერიოდულად, გამოწერის გაუქმების სწორი პროცედურის გარეშე (ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის 6: 236 ქვეპუნქტი და q).

ის ნაცრისფერი სია ზოგადი წესები და პირობები (ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის 6: 237 მუხლი) შეიცავს რეგულაციებს, რომლებიც, ზოგადი პირობებისა და პირობების ჩათვლით,, სავარაუდოდ, არაგონივრულად მძიმეა. ეს პუნქტები არ არის განმარტებული არაგონივრული ტვირთი.

ამის მაგალითებია პუნქტები, რომლებიც ითვალისწინებს მომხმარებლის მხრიდან ვალდებულებების არსებით შეზღუდვას კონტრული მხარის მიმართ (ნიდერლანდების სამოქალაქო კოდექსის 6: 237 ქვეპუნქტი), მუხლები, რომლებიც მომხმარებელს აძლევს უჩვეულო გრძელვადიან პერსპექტივას ხელშეკრულების შესრულებისთვის ( ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის მე -6 მუხლი: 237 ქვეპუნქტი) ან მუხლები, რომლებიც კონტრაქტორს აკისრებს მომხმარებელზე გაუქმების უფრო ხანგრძლივ პერიოდს (ჰოლანდიის სამოქალაქო კოდექსის 6: 237 ქვეპუნქტი).

კონტაქტი

თუ გაქვთ დამატებითი შეკითხვები ან კომენტარები ამ სტატიის წაკითხვის შემდეგ, მოგერიდებათ დაუკავშირდით ქალბატონს. მაქსიმ ჰოდაკი, ადვოკატი, at Law & More მეშვეობით maxim.hodak@lawandmore.nl ან mr. ტომ მევისი, ადვოკატი ქ Law & More tom.meevis@lawandmore.nl მეშვეობით ან დაგვირეკეთ +31 (0) 40-3690680.

Share